Podstawowym celem kształcenia jest poznanie zasad promocji regionów, miast i miejscowości, tworzenia atrakcji turystycznych w obszarze turystyki: dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego, zabytków i sztuki, kulinariów i gastronomii oraz rekreacji i sportu. Istotne są również metody badań stosowane w turystyce, zasady tworzenia produktów turystycznych wraz z ich promocją i sprzedażą. Ponadto ważna jest również umiejętności przygotowywania i realizowania kampanii marketingowych w turystyce z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i metod, a także pozyskiwanie środków finansowych i realizowanie działań projektowych.
AdresaciStudia adresowane są do absolwentów studiów licencjackich i magisterskich z zakresu nauk humanistycznych, społecznych lub nauk o zdrowiu i kulturze fizycznej, związanych zawodowo z obszarem turystyki, rekreacji i sportu.
Studia podniosą kompetencje i kwalifikacje w obszarze działań projektowych w turystyce tworzenia i realizowania kampanii marketingowych i promocyjnych, opracowywania produktów turystycznych i tworzenia atrakcji turystycznych.
Studia szczególnie przydatne dla:
- Pracowników jednostek samorządowych i instytucji związanych z turystyką regionalną, promocją miast, miejscowości, gmin itp.
- Pracowników jednostek samorządowych i urzędów zajmujących się działaniami marketingowymi i promocyjnymi na obszarze województw, gmin, miast i miejscowości.
- Osób działających w organizacjach pozarządowych działających w obszarze edukacji, turystyki, rekreacji i sportu.
- Osób chcących rozwijać działalność marketingową i projektową w obszarze turystyki, przygotowywać produkty turystyczne, a także opracowywać strategie marketingowe oraz wizerunkowe dla regionów.
Realizowany program studiów obejmuje następujące grupy przedmiotów:
Marketing i budowanie marki w turystyce:
- Marketing i reklama w turystyce
- Budowanie marki w turystyce
- Produkt turystyczny
Zasoby i walory turystyczne:
- Kulturowe aspekty turystyki – Szklaki kulturowe
- Zabytki kultury i sztuki
- Kulinaria i gastronomia - szlaki kulinarne w turystyce
- Regiony turystyczne i ich potencjał – zasoby i walory turystyczne
- Dziedzictwo przyrodnicze i elementy ekologii
Zagadnienia finansowe i prawne:
- Finansowanie projektów turystycznych
- Projektowanie usług i imprez turystycznych
- Zagadnienia prawne w turystyce
Studia umożliwiają wielokierunkowe przygotowanie do podejmowania działań w obszarze turystyki. Pozwalają zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu marketingu, reklamy i tworzenia produktów turystycznych. Umożliwiają poznanie na przykładach rozwiązań stosowanych w obszarze turystyki regionalnej, kulturowej, przyrodniczej oraz rekreacji i sportu. Ważne jest również zapoznanie się z przepisami prawnymi i możliwością pozyskiwania środków finansowych na działania w obszarze turystyki.
Studia trwają 2 semestry.
Opiekun merytorycznydr Ewa Gałązka
KadraPlanowana współpraca z Łódzką Organizacją Turystyczną, Regionalna Organizacją Turystyczną, Polską Izbą Turystyki Odział Łódzki.
Wykładowcy:
dr Maciej Kronenberg
dr Ewa Gałązka
dr Beata Lisowska
dr Katarzyna Najmrocka
dr hab. Marek Więckowski
- podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- formularz zgłoszeniowy
Organizatorem kształcenia jest Centrum Kształcenia Podyplomowego we współpracy z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym.
Informacje dodatkoweRekrutacja prowadzona jest dwa razy w roku w terminach:
- czerwiec-wrzesień – Rekrutacja na semestr zimowy
- styczeń-luty – Rekrutacja na semestr letni