Dodane przez akopcik -
Cel studiów

Celem studiów jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności do pracy z wykorzystaniem baśni, opowieści w procesie terapeutycznym, rozwojowym i transformacyjnym.

Jako istoty ludzkie nieustannie opowiadamy sobie świat. Żyjemy w opowieściach. Taka perspektywa daje możliwość objąć doświadczenia osobiste, generacyjne i kolektywne w jedną opowieść. Łatwiej ją rozumieć, uzdrawiać ją i tworzyć nową.

Baśnie, sny i ciało mówią tym samych językiem. Językiem dostępnym dla wszystkich.

Są holistyczne. Łączą warstwę mentalną, emocjonalną, fizyczną i duchową.

„Baśnie są po to, by budzić, a nie usypiać”

Korzyści

Jedyny taki kierunek w Polsce.

Autorski program studiów.

Innowacyjna metoda.

Program studiów został zaprojektowany w sposób umożliwiający absolwentom zdobycie kompetencji by wdrożyć wiedzę i umiejętności do swojej dotychczasowej ścieżki zawodowej.

Uczestnicy:

  • poznają rozumienie symboli, archetypów, metafor, snów w podejściu terapii jungowskiej, ericksonowskiej i psychologii procesu
  • poznają niedyrektywne, projekcyjne metody terapeutyczno - rozwojowe
  • dowiedzą się jak powstają baśnie, jaką pełnią funkcję w kulturze i jak czerpać z prastarych opowieści, jak je tworzyć i uzdrawiać
  • nauczą się rozumieć uniwersalny i indywidualny język snów, baśni, symptomów płynących z ciała
  • dowiedzą się czym jest uzdrawianie historii, opowieści, prześniewanie traumy
  • zdobędą wiedzę z zakresu połączenia psychiki z ciałem w ujęciu neurobiologicznym
  • zrozumieją działanie baśni z perspektywy neurobiologicznej
  • nauczą się jak pracować w oparciu o baśnie w procesie terapeutycznym, rozwojowym, transformacyjnym
  • poznają znaczenie opowieści współcześnie
  • otrzymają podstawy diagnozy klinicznej do rozpoznawania zaburzeń psychicznych

KORZYŚCI:

  • Zdobywasz wiedzę i kompetencje w innowacyjnej metodzie
  • Uczysz się od profesjonalistów z pasją, których fascynuje to, co robią
  • 70% zajęć w formie warsztatowej, interaktywnej
  • Zajęcia ONLINE - możesz dołączyć z każdego miejsca na świecie
  • Jeśli masz bazę psychologiczną, psychoterapeutyczną - praca poprzez baśnie pomoże Ci zintegrować dotychczasową wiedzę i doświadczenie
  • Jeśli nie masz podstaw psychologicznych - praca poprzez baśnie ułatwi Ci rozumienie, rozpoznawanie indywidualnych i społecznych mechanizmów funkcjonowania ludzkiego
  • Poszerzasz perspektywę pojmowania procesów indywidualnych, generacyjnych i kolektywnych
  • Zyskujesz holistyczne podejście w swojej pracy, które łączy wymiar fizyczny, mentalny, emocjonalny, społeczny i duchowy
  • Otrzymujesz przestrzeń do pracy, w której możesz połączyć profesjonalizm z kreatywnością
  • Przyczyniasz się do rozwoju nowego paradygmatu
  • Otrzymujesz mapę i kompas do nawigowania po świecie zarówno tym wewnętrznym jak i zewnętrznym
Dla kogo?

Studia adresowane są do osób zawodowo zajmujących się pomaganiem, wspieraniem, towarzyszeniem w rozwoju lub przywracaniu zdrowia psychicznego lub fizycznego. Odnajdą się tu osoby z branży zdrowia psychicznego, rozwoju osobistego, opieki zdrowotnej, branży edukacyjnej, artystycznej.

Dla osób, które chcą poszerzyć, rozwinąć, ugruntować swoją praktykę terapeutyczną/rozwojową lub szukają inspiracji, świeżości, innowacyjnych metod.

W szczególności studia kierowane są do:

  • psychologów
  • terapeutów
  • psychoterapeutów
  • trenerów rozwoju osobistego
  • coachów
  • naturopatów
  • pedagogów
  • osób, które pracują poprzez ciało, głos, ruch
  • artystów, performerów
Program kształcenia
  • Baśnie jako terapia holistyczna. Nowy paradygmat.
  • Śnienie Świata - baśnie jako prastara sztuka opowiadania.
  • Sny - drzwi do rozumienia siebie. Ożywianie snów. Prześniewanie historii.
  • Archetypy i symbole w psychoterapii jungowskiej. Nieświadomość zbiorowa - biblioteka wielokulturowa. Analiza baśni wg Marie von Franz.
  • Światy, w których żyję. Uzgodniona rzeczywistość, sen, śnienie w ujęciu psychologii procesu. Facylitacja w duchu głębokiej demokracji.
  • Mit osobisty - baśń, w której żyję. Opowieść w ujęciu psychologii procesu.
  • Baśń z perspektywy neurobiologicznej. Wielopoziomowa komunikacja niedyrektywna w podejściu ericsonowskim. Metafora i anegdota w hipnozie terapeutycznej i klinicznej.
  • Jak opowiadamy sobie świat. Storytelling - moja własna historia. Znaczenie opowieści współcześnie.
  • Holistyczna praca terapeutyczna z wykorzystaniem neurobiologii bezpieczeństwa.
  • Stany neurobiologiczne a praca projekcyjna. Obraz, wizualizacja, fototerapia. 
  • Pamięć zapisana w ciele. O tym, jak ciało opowiada historie.
  • Uzdrawianie opowieści. Powrót do zdrowego korzenia. Perspektywa kulturowa.
  • Podstawy diagnozy klinicznej.
  • Kryzys - zmiana, która przychodzi znienacka.
  • Rana oddzielenia. Metafora i archetypy w pracy terapeutycznej z nadużyciami.
  • Jak dbać o swój ogień, by się nie wypalić. Baśnie jako ścieżka transformacji.
  • Odrzucenie. Rana, która otwiera na świat. Praca poprzez metaforę i archetypy.
  • Uzdrawianie traumy z wykorzystaniem baśni. 
  • Depresja z perspektywy baśni i metafory. Zejść do dna, by poczuć głębię.
  • Relacja z ciałem. Obraz siebie lustrzanym obrazem kultury.
Czas trwania

Dwa semestry.

Opiekun merytoryczny

Anna Rogowska

Psycholoż̇ka, coachka i terapeutka ciała. Specjalistka pracy poprzez baśnie. Współzałożycielka Szkoły Wrażliwości.

Korzenie jej pracy wyrastają z podejścia bliskich jej sercu nauczycieli: dr Clarissy Pinkoli Estes i Arnolda Mindella.

Wypracowała autorską metodę pracy w oparciu o baśnie, archetypy i symbole. Połączyła w niej 15-letnie doświadczenie i wiedzę terapeutyczną, coachingową, pracę z ciałem i ze snami. A także nauki wyniesione z kręgów kobiet. Zawiera się tu wielopoziomowa perspektywa patrzenia na siebie i świat: poziom osobisty, relacyjny, społeczny i duchowy.

Pracuje głównie z kobietami, które zasiadają w archetypie Uzdrowicielki, czyli zawodowo zajmują się pomaganiem.

Ta, Która Wie - trening metaumiejętności oraz Uzdrowienie Uzdrowicielki - to jej bazowe autorskie programy rozwojowe.

Kadra

Dr Bogna Szymkiewicz-Kowalska


Dr psychologii. Przez ponad 30 lat pracowała w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Posiada licencję terapeutyczną i trenerską wydaną przez Research Society of Process Oriented Psychology w Zurychu. Psychoterapeutka i superwizorka. Uczy psychologii zorientowanej na proces w ramach Fundacji Studium Psychologii Procesu akredytowanej przez PTPP, w szkole włoskiej Arte del Processo, a także prowadzi warsztaty szkoleniowe i rozwojowe w Polsce i w innych krajach.
Brała udział w licznych konferencjach w kraju i za granica. Jest autorką książek: „Dlaczego tak trudno jest odejść”, „Zranione stany świadomości”, redaktorką antologii „Po drugiej stronie kłopotów. Psychologia procesu w teorii i praktyce”, oraz współautorką książki „Deeper into the Soul. Beyond Dementia and Alzheimer’s towards Forgetfulness Care”.
Mama dorosłych córek, Julii i Pauliny. Uwielbia ciepłe morze, zimą narty, w okresie przejściowym jogę i spacery z nieco nadpobudliwą suczką Pepi.


Dr n.med. Eliza Sobuta-Wajdi 


Psychoterapeutka, Certyfikowana Coach EMCC, Dyplomowana Naturopata, Terapeutka TMC, Specjalistka Zdrowia Publicznego, Provider SSP oraz Terapeutka VR.
Absolwentka studiów magisterskich oraz doktorskich w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła 4-letnie szkolenie z psychoterapii oraz liczne szkolenia z Tradycyjnej Medycyny Chińskiej, aromaterapii, pracy z ciałem, somatoterapii, Teorii Poliwagalnej w terapii traumy oraz podyplomowe studia fotografia w rozwoju osobistym. Od ponad 25 lat zajmuje się wykorzystaniem terapii holistycznych w profilaktyce zdrowotnej i wspieraniu równowagi emocjonalnej.
Od 2006 roku prowadzi w Krakowie Centrum Promocji Zdrowia Almedica, gdzie pracuje z ciałem i emocjami. W pracy korzysta z holistycznej mądrości Wschodu, naukowej wiedzy Zachodu oraz nowoczesnych technologii opartych o neurobiologię. Założyła Szkołę Dobrostanu dla Kobiet, gdzie prowadzi szkolenia z terapii holistycznych oraz grupy terapeutyczne radzenia sobie ze stresem i wypaleniem. Należy do European Mentoring & Coaching Council oraz Polskiego Towarzystwa Tradycyjnej Medycyny Chińskiej.


Dr n. Med. Monika Ochalik

Jestem lekarką psychiatrii. Wykładałam Psychiatrię na klinice Psychiatrii i Psychoterapii ŚUM w Katowicach.

Ukończyłam studia medyczne na Uniwersytecie Medycznym w Katowicach w 2001 r.

Od 2006 roku posiadam tytuł doktor nauk medycznych. W 2009 roku zdobyłam tytuł specjalistki z Psychiatrii. Ukończyłam również studia podyplomowe w zakresie psychoterapii w podejściu psychodynamicznym na CMUJ w Krakowie. Posiadam pięcioletnie doświadczenie w kierowaniu oddziałem psychogeriatrycznym oraz w pracy środowiskowej, co zostało uwieńczone zdobyciem certyfikatu psychiatry środowiskowej.

Jestem lekarką z ponad dwudziestoletnim stażem pracy, z doświadczeniem pracy klinicznej. Obecnie realizuję swoje marzenie o stworzeniu miejsca pełnego komfortu i atmosfery sprzyjającej procesowi zdrowienia naszych pacjentów. Cechuje mnie holistyczne podejście do człowieka, nie ograniczające się do leczenia jednostki chorobowej, czy tylko wyników badań. Jestem uważna na Państwa samopoczucie somatyczne i psychiczne, tworząc współpracujący ze sobą zespół skupiony na osiągnięciu jak najpełniejszej opieki zdrowotnej.


Małgorzata Kalinowska

Psycholożka, psychoanalityczka i superwizorka jungowska, tłumaczka. Jest członkinią Polskiego Stowarzyszenia Psychoanalityków Jungowskich, które należy do International Association of Analytical Psychology i członkinią założycielką Polskiego Towarzystwa Psychoanalizy Jungowskiej. W 2013 roku uzyskała uprawnienia psychoanalityczki jungowskiej na Kongresie IAAP w Kopenhadze, W latach 2011-2018 uczyła na Szkoleniu I stopnia z zakresu psychoanalizy jungowskiej w PTPJ, którego była współautorką. Prowadzi praktykę psychologiczną od 1999 roku, pracuje w prywatnej praktyce jako analityczka i superwizorka indywidualna i grupowa w Czeladzi. Z Tomaszem J. Jasińskim i Jackiem Kobińskim założyła Instytut Studiów Kulturowych Raven, gdzie pełni funkcje redaktorki naczelnej, tłumaczki i redaktorki naukowej. Jest autorką wielu cyklów seminaryjnych i wykładowych, które prowadziła w Instytucie Raven, między innymi „Wprowadzenia w psychologię Carla Gustava Junga”, „Psychologicznej interpretacji baśni według Marie-Louise von Franz”, oraz seminariów superwizyjnych na temat traumy w wymiarze indywidualnym i zbiorowym. W swoim rozwoju zawodowym zajmuje się rozumieniem zjawisk kulturowych, dynamiką treningu psychoanalitycznego, wkładem kobiet w rozwój psychoanalizy i dorobkiem Marie-Louise von Franz, badaczki baśni z perspektywy psychologii jungowskiej.


Przekłady książek:
Marie-Louise von Franz, „Alchemia. Wprowadzenie do psychologii i symboliki”

Donald Kalsched, „Wewnętrzny świat traumy. Archetypowe obrony jaźni”

Clarissa Pincola Estes, „Oswobodzenie silnej kobiety. Nieskalana miłość Matki Uwielbionej do dzikiej duszy”

Marion Woodman „Świadoma kobiecość”

Marion Woodman „Uzależnienie od doskonałości”

Publikacje:

Rozdział: „Influenced, Changed, or Transformed? Reflections on Moments of Meeting in a Borderlan w: „From tradition to innovation. Jungian Analysts working in different cultural settings”, Catherine Crowther, Jan Wiener

Rozdział: „The Suffering Hero and Messianism in Polish Cultural Complex” w: „Europe’s many souls. Exploring cultural complexes and identities”, edited by: Joerg Rasche and Thomas Singer

Artykuł: „Monuments of memory: defensive mechanisms of the collective psyche and their manifestation in the memorialization process” w: „The journal of analytical psychology” 

Rozdział: „Le frontier increate dell’Europa Orientale” („Niepewne granice Europy Wschodniej”) w: 

„Piccolo lessico del Grande Esodo. Ottanta lemmi per pensare la crisi migrante”, Fabrice Olivier Dubosc, Nijmi Edres

Artykuły w czasopiśmie „Raven. Psychologia głębi i kultura"

„Psychologiczna interpretacja baśni na podstawie prac Marie-Louise von Franz” (nr 1/2019)

„Mech na narodowym boisku – zjawiska zbiorowe w naszej codzienności” (nr 1/2019)

„Kobiece misteria dionizyjskie” (nr 2/2019)

”Nocna podróż morska : poszukując definicji regresji kulturowej” (nr 3/2023)


Anna Gabryjelska-Basiuk

Psycholożka, ekonomistka, nauczycielka i superwizor facylitacji, mediacji, coachingu i psychoterapii metodą Psychologii Procesu. Wykładowca uniwersytecki.
Zajmuje się rozwojem społeczności, zespołów i organizacji oraz facylitacją konfliktów, zagadnieniami mniejszości i różnorodności kulturowej.
Posiada Dyplom International Assiciation of Process Oriented Psychology, oraz uprawnienia nauczyciela i superwizora tej metody w Instytucie Psychologii Procesu. Uczy Psychologii Procesu w Polsce (w IPP) i zagranicą w Deep Democracy Instiute (Global Leadership Institute and Think Tank). Jest certyfikowanym facylitatorem Leadership Development Intensive w Scherer Leadership Center, facylitatorem Design Thinking, akredytowanym coachem WIAL Action Learning.
Ma doświadczenie w pracy z dużymi różnorodnymi kulturowo grupami (brała udział jako
współprowadząca w przeszło 10 edycjach Deep Democracy Intensive). Działalność społeczną rozwija w ramach Centrum Dialogu Społecznego, organizując i prowadząc Otwarte Fora dotyczące gorących zagadnień społecznych.
Pracowała jako facylitatorką i konsultantka z NGO, instytucjami kultury (m.in. Narodowa Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Teatr Rozmaitości) oraz organizacjami biznesowymi.


Jan Dyba