Zarządzanie sprzedażą w hotelarstwie - Studia Podyplomowe

Zarządzanie sprzedażą w hotelarstwie

2 semestry /5 000 PLN / Łódź / Płatne w 8 ratach
Dostępne miasta
Centrum Kształcenia Podyplomowego
ul. Sterlinga 26, pokój K 019
90-212 Łódź
42 29 95 637
42 29 95 633
42 63 15 039
ckp@ahe.lodz.pl
Cel Studiów

Celem studiów podyplomowych "Zarządzanie sprzedażą w hotelarstwie" jest przygotowanie słuchaczy do osiągnięcia maksymalnego wyniku sprzedaży w hotelu. 

Adresaci

Studia podyplomowe "Zarządzanie sprzedażą w hotelarstwie" to program kierowany do wszystkich osób związanych z branżą hotelarską, a także do managerów i specjalistów ds. sprzedaży 
z innych branż chcących specjalizować się w nowym dla nich obszarze. Studia są skierowane również do kadry zarządzającej hotelami, gdyż pozwalają zdobyć kompetencje w zakresie wyznaczania celów działom sprzedaży oraz maksymalizowania przychodu. Na studia zapraszamy kandydatów posiadających wykształcenie wyższe I lub II stopnia.

W programie

Moduł I : Zarządzanie zespołem sprzedażowym

  • Wartości, misja i kultura organizacyjna firmy
  • Style kierowania i modele przywództwa w praktyce
  • Zarządzanie zmianą
  • Systemy i narzędzia motywacyjne
  • Narzędzia coachingu kreatywnego

Moduł II : Zarządzanie sprzedażą

  • Budowanie oferty i relacje z klientem biznesowym
  • Budowanie oferty i relacje z klientem indywidualnym
  • Kanały i strategie sprzedaży
  • Monitorowanie sprzedaży
  • Psychologia sprzedaży
  • Techniki negocjacji w hotelarstwie

Moduł III : Strategia i narzędzia marketingowe

  • Media społecznościowe w hotelarstwie
  • Strategia i narzędzia e-marketingowe
  • Tworzenie budżetu marketingowego
  • Budowanie marki
  • Realizowanie strategii marketingowej i mierzenie efektów
  • Analiza rynku

Moduł IV

  • Seminarium

 

Korzyści

Absolwent uzyska wiedzę jak zbudować zmotywowany zespół oraz opracować i wdrożyć strategię działań prowadzących do wzrostu przychodów przy wykorzystaniu najlepszych i najbardziej innowacyjnych narzędzi w tej branży. Wiedza zdobyta podczas studiów pozwoli na praktyczne wdrożenie efektywnej strategii sprzedaży w obiektach, w których pracuje, lub uzyskanie awansu w strukturach czy też na zdobycie nowej pracy w hotelach o znaczącej pozycji na rynku.

Czas trwania

2 semestry

Opiekun merytoryczny

mgr Martyna Mazurek

Kadra

Sandra Fengler

Absolwentka Zarządzania w turystyce na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Turystyki i Rekreacji na Uniwersytecie Łódzkim.  Dotychczasowa sales&marketing manager w łódzkim hotelu Tobaco. We wrześniu objęła stanowisko senior sales managera w DoubleTree by Hilton Łódź. Wcześniej pracowała m.in. w krakowskim hotelu The Secret Garden i łódzkim Grand Hotelu. Z  hotelem Tobaco związana była od jego otwarcia w 2013 r.  Hotel DoubleTree by Hilton Łódź dysponuje 200 pokojami, 13 salami konferencyjnymi i ok. 4,5 tys. m kw. powierzchni wystawienniczo-kongresowej w halach byłej Wytwórni Filmów Fabularnych. 

Sandra Fengler o sobie: "Można nazwać mnie pasjonatem - teoretykiem ze względu na wykształcenie, ale przede wszystkim praktykiem, który zaczynał w dziale recepcji, gdzie swoje prawdziwe ja odkrył dopiero w sprzedaży od 2013".

W Hotelu Tobaco prowadziła sprzedaż kompleksowo, zarówno przez działania aktywne (kampanie PR oraz budowanie marki) jak i reaktywnie (MICE). Stworzyła zespół w bezpośredniej współpracy z Revenue Managerem, który zaowocował wszelkimi możliwymi wzrostami wskaźników.

Blanka Retmańska-Man

Prezes spółki Idea Profit wprowadzającej nowe technologie dla branży Horeca oraz systemy CRM. 

Współautorka systemu Horeca Idea, będącego dedykowanym programem do zarządzania eventami z rozbudowanym CRM. Jest on niezbędnym narzędziem dla hoteli i centrów konferencyjnych.

Szkoleniowiec, wykładowca, audytor. Jak mówi o sobie specjalizuje się w  „naprawianiu” działów sprzedaży. Audytuje firmy w zakresie efektywnej sprzedaży eventów. Dokonuje analizy produktów pod kątem ich jakość i atrakcyjności, ceny sprzedaży oraz rentowności. Weryfikuje wewnętrzne procesy komunikacji między działami, proces kontaktu z klientem oraz skuteczność sprzedaży i znajomość oferty. Prowadzi szkolenia dla pracowników działu sprzedaży, gastronomii, managerów i dyrektorów działów sprzedaży, dla sieci hotelowych.

Współautor portalu do rezerwacji online imprez – bookingimprez.pl.

Współzałożyciel Stowarzyszenia Hotelarzy i Restauratorów Niezależnych.

Kładzie nacisk na edukacje rynku w zakresie sprzedaży i zarządzania eventami. Dlatego publikuje artykuły w czasopismach specjalistycznych i portalach branży horeca z zakresu m.in. procesów sprzedażowych eventów, technik sprzedaży, komunikacji między działami hotelowymi, umiejętności tworzenia skutecznych ofert, rentowności sprzedawanych eventów, zarządzania relacjami z klientem eventowym. Uczestniczy jako prelegent w konferencjach i szkoleniach branżowych, m.in. Zjazdach Dyrektorów Hoteli Niezależnych, Rentowny Hotel, Akademia Hotelarza, Forum Profit Hotel.

„Jestem dumna z tego, że mogę przyczynić się do rozwoju branży eventowej”.

Maciej Straus, CEO Hotelu Afrodyta **** Business & SPA

Maciej Straus to wieloletni strateg, audytor i autor procesów budowania wiarygodności i zarządzania reputacją marki hotelowej. Specjalizuje się w zarządzaniu i budowaniu marek hotelowych. Doradzał polskim grupom kapitałowym z rynku HoReCa w zakresie dostarczania nowoczesnych narzędzi marketingowych i zarządczych. Ma wieloletni staż w zarządzaniu projektami internetowymi.  W ciągu całej swojej kariery przeszedł drogę od instruktora harcerstwa, kucharza, kierownika restauracji, brand managera, sales managera oraz szkoleniowca. Od kilku lat buduje przekonanie w branży hotelarskiej, iż media społecznościowe to miejsce sprzedaży. Profile w social media, którymi zarządzał wielokrotnie były notowane w raportach firmy badawczej Sotrender. Certyfikowany specjalista Facebook Ads Manager oraz pasjonat Google Analytics. Prowadząc liczne szkolenia zamknięte dzieli się narzędziami i praktycznymi przykładami marketingowymi, zawsze przekonując, że sukces nie rodzi się z reklamy, lecz z jakości produktu, o którym marketing powinien umiejętnie opowiadać. Nie lubi powielać schematów i dlatego pracując z klientami wykracza poza utarte metody, aby docelowy odbiorca produktu czuł się zaskoczony i nierozczarowany. Jego szkolenia to przede wszystkim duża dawka praktycznej wiedzy.

Martyna Mazurek

 Z branżą hotelarską związana od 10 lat. Przeszła wszystkie szczeble w hotelarstwie zaczynając od recepcji kończąc na objęciu funkcji prezesa zarządu i dyrektora sprzedaży w Grupie Molo. Od trzech lat pod jej skrzydłami rozwijają się Hotel Magellan*** oraz Centrum Konferencyjno-Rekreacyjne Molo.

Jest wykładowcą na kierunku Turystyka i rekreacja w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.  Zajęcia przez nią realizowane związane są przede wszystkim z zarządzaniem, troską o klienta, marketingiem oraz rozwojem sprzedaży w hotelu. W tym roku zaczyna nowy projekt edukacyjny jako pomysłodawczyni i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych „Zarządzanie sprzedażą w hotelarstwie”. Planuje również kolejne działania edukacyjne wspierające rozwój branży hotelarskiej. Pasja do nauczania rozpoczęła się w 2015 roku od zdobycia stopnia trenerskiego.

Dodatkowo pełni funkcję prezesa zarządu w Fundacji Wspierania Przedsiębiorczości i Nauki PIN oraz w  Funduszu Wsparcia Kreatywności.

Poza pracą interesuje się duchowym rozwojem człowieka, psychologią a w wolnym czasie uwielbia biegać i podróżować.

Artur Trukawiński 

Doradca i Ekspert hotelowy, trener i audytor hotelowy, wykładowca akademicki. Obejmował różne stanowiska operacyjne i zarządcze w hotelach sieciowych w kraju i zagranicą tj. Accor (Mercure Hevelius Gdansk), Starwood (Sheraton Warsaw Hotel & Towers), InterContinental Hotels Group (IHG – Holiday Inn Gdansk; Holiday Inn Warsaw Jozefow), Hilton (Hilton Garden Inn Airport Balice), Grupa Arche ( Hotel Tobaco; Zamek Janów Podlaski), Hotel Arłamów. Swoje doświadczenie z branżą rozpoczął pracując dla międzynarodowych kompanii żeglugowych: Cunard Line, Costa Crociere, Princess Cruises, Disney Cruise Line. Pełnił funkcje członka zarządu i wice prezesa w zarządzanych obiektach. Przez sieć IHG nominowany do nagrody  „General Manager of the Year Award” na region EMEA tj. Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Przez branżę MICE został nominowany do tytułu „Osobowość Roku MICE Poland”, zdobył dwie narody „Meeting Planner Power Awards”.  Finalista konkursu „Hotelarza” do nagrody  „Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego”.   Wraz ze swoimi zespołami zdobył liczne nagrody i wyróżnienia krajowe i międzynarodowe w tym najważniejsze: „Quality Excellence Award by IHG” , „Torchbearer Award by IHG” oraz nagrody międzynarodowe „World Travel Awards” dla hotelu Tobaco i Zamku Biskupiego w Janowie Podlaskim.

W swoim wolnym czasie podróżuje, obowiązkowo odwiedza nowe hotele,  kolekcjonuje sztukę współczesną, jak pozostanie mu wolny czas zajmuje się również projektowaniem wnętrz prywatnych i komercyjnych.  Dlatego też podczas podróży wybiera marki i hotele lifestylowe, w których może odnaleźć wszystkie swoje pasje. Zawsze znajdzie czas na motywowanie swoich byłych pracowników, jak również działania charytatywne.

Założyciel – Trukawinski Hospitality C&M

Anna Nowakowska

Ekspert rynku MICE.

Z branżą eventową i hotelarską związana od 15 lat.

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie na kierunku Turystyka i Rekreacja. Doktorantka.

Jedna z inicjatorek założenia Stowarzyszenia Branży Eventowej, w którym od początku istnienia aż do grudnia 2017r. sprawowała funkcję Członka Zarządu ds. Edukacji. Odpowiedzialna za projekt Studium Event Management współtworzony z Fundacją na rzecz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz za współpracę z uczelniami wyższymi w zakresie tworzenia nowych programów edukacyjnych w tym m.in. z AWF Warszawa i UE w Krakowie. Autorka programu studium oraz licznych szkoleń z dziedziny eventów oraz MICE Venue Management.

Dyrektor Programowa czterech konferencji Event Biznes poświęconej znaczeniu i wartości event marketingu oraz eventu jako skutecznego narzędzia biznesowego.

Hotelarz. Swoja przygodę z hotelarstwem rozpoczęła jako specjalista ds. konferencji i bankietów w Mazurkas Conference Centre i Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim. Odpowiedzialna również za obsługę cateringów zewnętrznych w Mazurkas Catering. Następnie związana z Hotelem NARVIL**** Conference & Spa jako Manager ds. Kluczowych Klientów. Tworzyła strategię sprzedażową i marketingową już na etapie budowy obiektu.

Ekspert z zakresu przystosowania przestrzeni w obiektach i miejscach spotkań dla branży eventowej. Konsultant z zakresu event marketingu, event managementu, MICE Venue managementu oraz stosowania eventu jako narzędzia wsparcia sprzedaży.

Wykładowca turystyki biznesowej oraz przedmiotów związanych z zarządzaniem obiektami i miejscami spotkań oraz szerokorozumianą branżą eventową i hotelarską.

Prelegentka i panelistka wielu konferencji branżowych z zakresu event marketingu, event managementu, hotelarstwa oraz dostosowywania przestrzeni lokalizacji do eventu.

Autorka licznych publikacji min dla magazynów: Hotelarz, Event Management Polska, MICE Poland, MICE Venue, Hotel Biznes, Ohh Magazine i wielu innych.

Laureatka konkursu Tourism Trends Awards 2016

Wyróżniona tytułem Ekspert podczas konferencji Hotel Meeting 2018

Jurorka w konkursach „Hotel z Pomysłem” (Hotelarz), „Top Event FBE 2015” i Top Event FBE 2016 (Forum Evential) oraz „Najlepsze wydarzenie lata 2015” (Brief).

Członek Rady Etyki branży eventowej.

Członek Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce.

Prowadzi bloga poświęconego event marketingowi, obiektom i miejscom spotkań oraz szerokorozumianej branży eventowej i hotelarskiej – www.strefaMICE.pl Doradza lokacjom jak współpracować z branżą MICE.

Joanna Kulesza

Joanna Kulesza to absolwentka Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Kilkunastoletnie doświadczeniem w branży hotelarskiej obecnie wykorzystuje w pracy w Profitroom - lidera wśród dostawców technologii dla hoteli. Trener, konsultant z zakresu sprzedaży i marketingu, polityki cenowej i zarządzania recepcją. Piastowała funkcje kierownicze w jednym z hoteli OST Gromada, przez 10 lat tworzyła struktury IBB Andersia Hotel, gdzie pełniła obowiązki revenue & front office managera. Od kilku lat czynnie współpracuje z Instytutem Rynku Hotelarskiego prowadząc szkolenia, audyty i konsultacje.

PARTNERZY KIERUNKU:

http://hotele.bsdpoland.pl/

http://www.horecabc.pl/

http://horecaidea.pl/

http://biznes-hotel.pl/

https://www.profitroom.pl/

Wymagane dokumenty
  • Formularz zgłoszeniowy
  • Kopia dowodu osobistego
  • Kopia dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia
Organizacja

Studia są prowadzone w systemie zaocznym. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, średnio co dwa tygodnie. Organizatorem kształcenia jest Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE w Łodzi.

 

Informacje dodatkowe

Rekrutacja prowadzona jest dwa razy w roku w terminach:

  • czerwiec-wrzesień – Rekrutacja na semestr zimowy
  • styczeń-luty – Rekrutacja na semestr letni