2 semestry / Łódź / Płatne w 8 ratach

CAŁKOWITY KOSZT STUDIÓW: 4 500 PLN

Dostępne miasta
Centrum Kształcenia Podyplomowego
ul. Sterlinga 26, pokój K 019
90-212 Łódź
42 29 95 637
42 29 95 633
42 63 15 039
ckp@ahe.lodz.pl

Partner studiów
Cel Studiów

Celem studiów jest nabycie przez uczestników przekrojowej wiedzy i umiejętności z zakresu marketingu (e-marketing) i sprzedaży w internecie (e-commerce) oraz przygotowanie do certyfikacji w zakresie kwalifikacji zawodowej realizowanej pod auspicjami organizacji branżowej IAB Polska w ramach programu edukacyjnego dla profesjonalistów branżowych DIMAQ.

Adresaci

Studia są adresowane do osób planujących jak i obecnie zajmujących się działaniami promocyjno-sprzedażowymi w obszarze internetu. Program jest polecany zarówno absolwentom studiów wyższych jak i specjalistom oraz menedżerom pragnących pozyskać wiedzę i nabyć kompetencje w zakresie szeroko pojętego marketingu i sprzedaży internetowej. Studia kładą duży nacisk na wykształcenie praktycznych umiejętności - stąd też prócz części wykładowej przewidziany jest szereg ćwiczeń i zadań indywidualnych oraz w grupach mających na celu nabycie kluczowych kompetencji w ramach e-marketingu. W szczególności jest polecany:

  • specjalistom i menedżerom e-marketingu oraz tradycyjnego marketingu, reklamy i promocji
  • specjalistom i menedżerom e-commerce oraz sprzedaży tradycyjnej
  • kierownikom projektów (PM) w obszarze online
  • dodatkowo: pracownikom działów Public Relations, HR oraz IT.
W programie

a) Digital Marketing i planowanie kampanii online od A do Z - pojęcia, liczby i skróty oraz wytyczne w zakresie definiowania strategii reklamy w internecie

  • rynek reklamy i podmiotów interaktywnych + internauci
  • kanały i narzędzia komunikacji online - przegląd narzędzi e-marketera krok po kroku
  • modele zakupu/emisji reklamy

+ planowanie promocji online - od celów/KPI i definiowania target grupy do planowania, pomiaru i raportowania wskaźników

b) Display, Programmatic/RTB i video advertising

  • formaty (expand, scroll, layer, rich media, in-banner, in-stream, overlay) i kreacje (flash vs html5, specyfikacje, zjawiska banner blindness)
  • parametryzacja i monitoring (capping, dwell time, dayparting) do pomiaru efektywności i benchmarków CTR/CPV/CPC
  • kluczowe pojęcia (DSP, SSP, DMP, AdExchange, passback, 1st/2nd/3rd party data) i mechanika działania (rodzaje aukcji, modele rozliczeń

c) Mobile Marketing

  • od WWW do aplikacji - projektowanie, optymalizacja, rodzaje aplikacji i systemów operacyjnych w kanale mobilnym, platformy AppStore i Google Play
  • reklama mobilna - formaty, rodzaje i analityka mobilna

d) SEM - od strategii w zakresie SEO do reklamy PPC

  • działania w zakresie SEO on-page (optymalizacja i content) i SEO off-page (link building)
  • Google AdWords krok po kroku - algorytm, dobór słów kluczowych, teksty reklamowe + specyfika działania

e) E-mail Marketing w praktyce

  • budowanie i pozyskiwanie baz - pojęcia, formy, motywacje i sposoby pozyskiwania danych, rodzaje danych, higiena bazy i segmentacja (w tym RFM) oraz aspekty prawne
  • kreacja w e-mail marketingu - mailing, newsletter, testowanie kreacji, SPAM
  • pomiar skuteczności i analityka w e-mail marketingu - KPI, OR, CTOR, CTR, delivery rates, odbicia, wskaźniki rezygnacji, etc.
  • platformy i narzędzia e-mail marketingowe

f) Social Media i Content Marketing

  • od specyfiki i pojęć przez kluczowe platformy komunikacji społecznościowej po publikację contentu (hashtag, social graph, edgerank, video content, konkursy i aplikacje)
  • reklama w social media - cele, formaty, rozliczenia, specyfika versus inne kanały
  • formaty i dystrybucja treści w ramach content marketingu (rodzaje, przeznaczenie, płatne i bezpłatne formy rozpowszechniania treści)
  • efektywność i pomiar skuteczności w ramach social media i marketingu treści

g) E-commerce, analityka i UX

  • rodzaje platform, rynek, ewolucja i pojęcia (ZMOT, ROPO, showrooming, webrooming, click&collect, customer experience, m-commerce, testy A/B, metoda sortowania kart, click/eye-tracking, heurystyki Nielsena)
  • analityka w online (pojęcia, dane, wnioskowanie, narzędzia typu Google URL Builder)
  • Google Analytics - mechanika, zakres danych i raporty, wskaźniki i wymiary, defniowanie celów i konwersje, atrybucja
  • koncepcje usability, dostępności oraz narzędzia i pomiar UX

h) prawo w internecie - kluczowe ustawy, zapisy i interpretacje; nieuczciwa konkurencja i specyficzne dla branż zapisy odnośnie reklamy online.

Korzyści
  • przekazanie najlepszych praktyk w zakresie budowanie strategii komunikacji marketingowej w internecie
  • omówienie kluczowych (i niszowych) narzędzi e-marketingu – od WWW przez narzędzia promocji online po niestandardowe formy komunikacji online
  • przedstawienie skutecznych sposobów wykorzystania, wdrożeń i case study poszczególnych form aktywności online (SEO, SEM, Display, Social Media, Wideo, Mobile, Content Marketing, ePR, itp.)
  • zaprezentowanie sposobów i narzędzi pomiaru skuteczności działań internetowych oraz analizy rentowności promocji online
  • omówienie sposobów segmentacji użytkowników w sieci i ewolucji zachowań online pod kątem aktywności reklamowo-sprzedażowej
  • omówienie kluczowych mierników efektywności i pojęć e-marketingowych
  • przekazanie praktycznych wskazówek odnośnie przygotowania się do egzaminu IAB DIMAQ
  • omówienie zakresu wymaganych informacji i specyfiki egzaminu
  • „próbny test” - zestaw przykładowych pytań składających się na test weryfikacyjny kompetencji digitalowych
  • wskazanie źródeł do samodzielnego przygotowania się i/lub powtórki materiału do certyfikacji wiedzy
Czas trwania

2 semestry – 180 godzin

Organizacja zajęć będzie dostosowana do charakteru kształcenia zaocznego – zajęcia realizowane będą w czasie zjazdów weekendowych.

Opiekun merytoryczny

Artur Maciorowski

Kadra

e-marketing podyplomowe w ckpArtur Maciorowski

Trener DIMAQ

Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. w branży internetowej. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode (www.ecode.pl) edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży.

Grupa ING, Bank DnB NORD, Bank BPH, Fortis Bank, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR.pl.

 

e-marketing podyplomowe w ckpJacek Szostak

Trener DIMAQ

Praktyk komunikacji digital i trener w Publicis Media/StarcomMediavest Group. Propagator holistycznego podejścia do funkcjonowania marki w świecie mediów. Doświadczenie zdobywał przy ewaluacji strategii mediowych w badaniach marketingowych i neuromarketingowych. Od 12 lat związany z marketingiem i szkoleniami.

AmRest, Unilever, SONY, PepsiCo, IKEA oraz PZU

 

e-marketing podyplomowe w ckpmec. Roman Bieda

Radca prawny i rzecznik patentowy w Kancelarii Maruta Wachta spółka jawna. Od prawie 15 lat specjalizuje się w prawie własności intelektualnej oraz szeroko rozumianym prawie nowych technologii. Zajmuje się między innymi negocjowaniem umów IT oraz doradztwem prawnym w zakresie ochrony danych osobowych oraz handlu elektronicznego.

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, Podyplomowego Studium Prawa Konkurencji i Ochrony Konsumenta (Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ) oraz Podyplomowego Studium Prawa Własności Przemysłowej (Uniwersytet Warszawski). Aktualnie przygotowuje rozprawę doktorską w Instytucie Nauk Prawnych PAN.

Pracę zawodową łączy z praktyką wykładowcy oraz trenera. Wykłada przedmioty związane
z prawem własności intelektualnej oraz prawem nowych technologii w Szkole Głównej Handlowej, Wyższej Szkole Europejskiej im ks. Józefa Tischnera, Instytucie Podstaw Informatyki PAN oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Jest opiekunem merytorycznym oraz wykładowcą w ramach studiów podyplomowych Prawo Nowoczesnych Technologii prowadzonych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest również kierownikiem studiów podyplomowych Administrator Bezpieczeństwa Informacji prowadzonych przez Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie. Wykładał przedmioty prawnicze w ramach programów MBA (Zachodniopomorska Szkoła Bizensu, IPI PAN).

 

e-marketing podyplomowe w ckpKrzysztof Winnik

Trener DIMAQ

Trener, niezależny konsultant w Winnik Consulting, prelegent na czołowych konferencjach, regularny członek jury w konkursach reklamy internetowej i wykładowca akademicki. Specjalizuje się w marketingu internetowym i strategiach komunikacji marek. Związany z rynkiem reklamy i marketingu internetowego od 12 lat.

Alior Bank, Bayer, Burda, GSK, Hasbro, KBC, Intel, Orange, P4 Play, PKO Bank Polski, Polpharma, Sanofi.

Wymagane dokumenty
  • podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
  • oświadczenie o zgodności danych (dostępny w WPS po rejestracji)
  • umowa (dostępna w WPS po rejestracji)

Jak wygląda proces rekrutacji? https://tiny.pl/r1z5v

Organizacja

Organizatorem studiów podyplomowych E-marketing jest Centrum Kształcenia Podyplomowego Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Kierunek powstał we współpracy z IAB Polska.

Informacje dodatkowe

Rekrutacja na wszystkie kierunki w ofercie CKP prowadzona jest dwa razy w roku:

  • Rekrutacja na semestr zimowy - zapisy prowadzone w miesiącach czerwiec-wrzesień, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec października/początek listopada
  • Rekrutacja na semestr letni - zapisy prowadzone w miesiąch styczeń-luty, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec marca/początek kwietnia

Dolny pasek

UWAGA! REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE ZOSTAŁA PRZEDŁUŻONA DO 15.10.2021 ROKU. DLA STUDENTÓW I ABSOLWENTÓW AHE MAMY 10% ZNIŻKI! TYLKO U NAS 0 ZŁ WPISOWEGO! SPRAWDŹ NASZE NOWOŚCI!
TRWA REKRUTACJA NA SEMESTR ZIMOWY 2021/2022! ZAPISZ SIĘ DO 21 WRZEŚNIA 2021 R. I ZDOBĄDŹ 5% ZNIŻKI NA CAŁE STUDIA PODYPLOMOWE! DLA STUDENTÓW I ABSOLWENTÓW AHE MAMY 10% ZNIŻKI! TYLKO U NAS 0 ZŁ WPISOWEGO! SPRAWDŹ NASZE NOWOŚCI!