Dodane przez mbielski -
Cel studiów

Kierunek został nagrodzony Certyfikatem "Studia z Przyszłością" 2024r.

Psychodietetyka łączy elementy psychologii, dietetyki oraz medycyny, a ukierunkowana jest na pomoc pacjentom zmagających się z zaburzeniami odżywiania lub tkwiących w błędnym kole odchudzania. Psychodietetyk kompleksowo ocenia przyczyny zaburzeń odżywiania, jak również chorób wynikających z niewłaściwego odżywiania. Stara się odnaleźć i usunąć przyczyny, a dopiero w dalszej kolejności zajmuje się samą dietą. Praca z klientem polega nie tylko na sformułowaniu najlepszych zaleceń dotyczących diety i aktywności fizycznej, ale także na pomocy we wdrażaniu zaleconych zmian w życie. Z uwagi na interdyscyplinarny charakter zawodu, psychodietetyk doradza osobom, jakich zmian dokonać aby osiągnąć cel,  ale również odpowiada na pytanie, w jaki sposób to zrobić. Absolwent psychodietetyki może pracować w poradni dietetycznej, poradni psychologicznej, klubie sportowym, domu pomocy społecznej, firmie gastronomicznej zajmującej się kuchnią dietetyczną oraz placówce szkoleniowej lub założyć własną działalność gospodarczą.

Korzyści

Absolwent zyska wiedzę i umiejętności umożliwiające:

  • prowadzenie terapii psychodietetycznych dzieci i dorosłych;
  • wspomaganie leczenia zaburzeń odżywiania;
  • skuteczną pomoc pacjentom z nadwagą i otyłością oraz tkwiącym w błędnym kole odchudzania;
  • profilaktykę i wsparcie leczenia w chorobach dietozależnych;
  • kształtowanie nawyków żywieniowych dzieci i dorosłych;
  • prowadzenie edukacji zdrowotnej wśród dzieci i dorosłych;
  • prowadzenie efektywnej komunikacji z pacjentem ukierunkowanej na osiągnięcie celu;
  • kompleksową opiekę nad pacjentem integrującą aspekty fizjologiczne i psychologiczne;
  • nawiązywanie i budowanie relacji terapeutycznych;
  • prowadzenie efektywnej ekonomicznie i zorientowanej na potrzeby rynku samodzielnej działalności;
  • podniesienie swoich kwalifikacji, które pozwolą na efektywniejszą pracę w swoim zawodzie lub zdobycie nowej kompetencji;
  • poszerzenie oferty swojej działalności lub podniesienie jakości dotychczasowych usług;
  • zwiększenie swojej konkurencyjności na rynku pracy.
Dla kogo?

Studia podyplomowe skierowane są do kandydatów posiadających dyplomy ukończenia szkół o profilach prozdrowotnych, medycznych czy pedagogicznych. Szczególnie zapraszamy dietetyków, pedagogów, pielęgniarki, nauczycieli, fizjoterapeutów, promotorów zdrowia, instruktorów, trenerów sportowych i edukatorów prozdrowotnych oraz osoby zainteresowane problematyką.

Program kształcenia

Program kształcenia na kierunku Psychodietetyka zawiera:

PORADNICTWO DIETETYCZNE
Edukacja żywieniowa; Poradnictwo indywidualne; Żywienie zbiorowe

FARMAKOLOGIA

Leki i suplementy w psychodietetyce

PSYCHOLOGIA DZIECIĘCA

Podstawy psychologii dziecięcej; Nawiązywanie i budowanie relacji terapeutycznej

PODSTAWY PSYCHOLOGII

Podstawy psychologii;  Psychologia emocji i motywacji;  Psychologia osobowości; Psychologia zmiany; Dialog motywujący; Interwencje psychologiczne; Wyznaczanie celów; Psychologia jedzenia

TECHNIKI RELAKSACYJNE I MINDFULNESS

Techniki oddechowe; Podstawy medytacji; Podstawy mindfulness

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Praca z ciałem; Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie psychiczne; Motywowanie do aktywności fizycznej

PSYCHOLOGIA DOBROSTANU
Wpływ diety na zdrowie psychiczne; Rezyliencja – budowanie odporności psychicznej

PSYCHOLOGIA ŻYWIENIA

Emocjonalne funkcje jedzenia; Myśli i przekonania związane z dietą; Rozpoznawanie sygnałów z ciała; Społeczny kontekst jedzenia                                                                   

INTEGRACJA SENSORYCZNA                                                                                                                 

Wielospecjalistyczna diagnoza dziecka oraz zaburzenia integracji sensorycznej, zaburzenia odżywiania u dzieci                                                                                              

ZABURZENIA ODŻYWIANIA

Anoreksja; Bulimia; Kompulsywne objadanie                                                                     

PSYCHODIETETYKA

Interwencje psychodietetyczne; Narzędzia do pracy z pacjentem w gabinecie i w domu; Nawiązywanie i budowanie relacji terapeutycznej, Terapia psychodietetyczna, Etyka pracy psychodietetyka; Uprawnienia i kompetencje psychodietetyka                         

PRAWO I MARKETING

Podstawy projektowania usług psychodietetycznych; Prawne aspekty pracy psychodietetyka

Czas trwania

2 semestry

220 godzin dydaktycznych

Opiekun merytoryczny

mgr inż. Marzena Pałasz - Radziemska

Dietetyk i psychodietetyk z własną praktyką i wieloletnim doświadczeniem. Ukończyła Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu (Dietetyka, Zarządzanie bezpieczeństwem i jakością żywności, Technologię żywności i żywienie człowieka), Wyższą Szkołę Bankową w Gdańsku (Psychodietetyka), Wyższą Szkołę Pedagogiczno-Techniczną w Koninie (Przygotowanie pedagogiczne) oraz liczne kursy i szkolenia. Autorka książek m.in.: "Jedz mądrze. Poradnik pozytywnego odżywiania" wyd. SBM 2018, „Atlas witamin” wyd. SBM 2018 oraz wielu publikacji. Dietetyk kliniczny w lekarskich poradniach specjalistycznych: w poradni chorób metabolicznych, w poradni diabetologicznej oraz w centrum rehabilitacji i fizykoterapii. Psychodietetyk w poradni psychologicznej. Dietetyk sportowy współpracują z Polskim Komitetem Paraolimpijskim, ZSR Start Zielona Góra, w KKPK Medyk Konin oraz w KU AZS Zielona Góra, współpracująca m.in. z olimpijczykami i członkami Kadry Narodowej. Wykładowca, szkoleniowiec i edukator. Prowadzi kursy i szkolenia (dietetyka, psychodietetyka, żywienie człowieka, warsztaty zdrowego gotowania, kursy UEFA A i B, HACCP/GHP/GMP). Audytor wewnętrzny systemu HACCP/GHP/GMP. Doradca i ekspert w firmach gastronomicznych i przemysłu spożywczego.

Kadra

Dr Natalia Koperska

Psycholog sportu i e-sportu. Doktor nauk o kulturze fizycznej. Ukończyła psychologię w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (specjalność: psychologia sportu oraz psychologia osiągnięć w sporcie, w biznesie i na scenie) oraz studia podyplomowe i doktoranckie w AWF Warszawa. Jest trenerem umiejętności społecznych (TUS) i treningu zastępowania agresji (TZA). Jest również praktykiem Pozytywnej Dyscypliny, komunikacji bez przemocy (Nonviolent Communication, NVC) oraz metody "Kids Skills. Dam radę!". Pracuje w nurcie Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR). Ukończyła także liczne szkolenia z zakresu wykorzystania coachingu oraz elementów terapii poznawczo-behawioralnej w pracy psychologa sportu, których elementy włącza do swojej pracy. Dodatkowo zdobywa i rozwija swoją wiedzę z zakresu dietetyki sportowej, pracy z ciałem oraz metod radzenia sobie ze stresem. Jest dydaktykiem na Uniwersytecie SWPS, AWF Warszawa oraz w Wyższej Szkole Wychowania Fizycznego i Turystyki im Haliny Konopackiej w Pruszkowie. Jest nominowanym psychologiem sportu Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a także European Federation of Sport Psychology (FEPSAC). Posiadam Certyfikat Psychologa Sportu I klasy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Mgr inż. Lena Jagiełło

Dietetyk, psychodietetyk i technolog żywności. Ukończyła kierunek Żywienie Człowieka i Dietetyka oraz Technologia Żywności i Żywienie Człowieka na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu oraz Psychodietetykę na Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Posiada liczne certyfikaty. Pracuje jako dietetyk i psychodietetyk w Centrum Psychologicznym Sigma w Wieluniu, gdzie prowadzi konsultacje dietetyczne i psychodietetyczne oraz warsztaty dietetyczno-psychologiczne wraz z psychologiem. Prowadzi konsultacje w Przychodni Medycznej w Pajęcznie, gdzie zajmuje się dietetyką kliniczną. Autorka publikacji (EBM) na specjalistycznym portalu Dietetycy.org.

Mgr Olga Mocek

Psycholog dziecięcy, certyfikowany trener umiejętności społecznych. Doświadczenie zawodowe zdobyła w: prywatnej praktyce, Instytucie Psychologii i Edukacji Dziecka im. Ewy Gordziej-Niewczyk, Fundacji Dzieci Wrzesińskich, Poradni Zdrowia Psychicznego, Szkołach, Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym. Prowadzi konsultacje, udziela pomocy psychologicznej oraz wsparcia dzieciom i ich rodzicom w kontekście: radzenia sobie z emocjami, sytuacji okołorozwodowych, zaburzeń lękowych, zaburzeń depresyjnych, samooceny i trudności w relacjach rówieśniczych. Pracuje również z młodzieżą, która przechodzi przez okres rozwojowy.

Prof. dr hab. nauk medycznych i nauk o zdrowiu Marcin Ożarowski.

Od 21 lat pracownik naukowy w Instytucie Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich Państwowym Instytucie Badawczym w Poznaniu (Zakład Produktów Leczniczych i Dietetycznych, Zakład Farmakologii i Biologii Doświadczalnej, Zakład Biotechnologii). Był Kierownikiem Zakładu Biotechnologii, Sekretarzem Naukowym w Instytucie oraz specjalistą do spraw monitorowania bezpieczeństwa stosowania produktów leczniczych. Posiada 11 letnie doświadczenie jako nauczyciel akademicki w Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu oraz w Akademii Nauk Stosowanych w Koninie. Autor lub współautor ponad 220 prac naukowych, w tym publikacji doświadczalnych i poglądowych, monografii i rozdziałów w monografiach książkowych oraz streszczeń konferencyjnych i wystąpień. Obecnie Wice-prezes Polskiego Komitetu Zielarskiego oraz członek zarządu i skarbnik w Sekcji Fitoterapii Polskiego Towarzystwa Lekarskiego. Redaktor naczelny kwartalnika „Herba Polonica". Współpracuje naukowo z Uniwersytetem (Federal Rural University of Rio de Janeiro) oraz z Instytutem Badawczym (JARDIM Botanical Garden of Rio de Janeiro) w Brazylii.

Mgr inż. Katarzyna Dzwonek

Product Manager w Allegro. Wykładowca w SWPS (UX Architecture oraz Realizacja i ewaluacja kampanii medialnej). Przez kilkanaście lat odpowiedzialna za kilkanaście aplikacji mobilnych dostarczonych na Androida i Platformy iOS. Obszary jej zainteresowań zawodowych to: Product Management, Agile/Scrum, Research, Prototyping, UI/UX Design, Data analysis. Ukończyła Projektowanie Usług na SWPS w Poznaniu, Zarządzanie Projektami na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Matematykę Stosowaną na Politechnice Poznańskiej. Zależy jej na zrozumieniu i spełnieniu potrzeb użytkowników, które pomagają ulepszyć usługę czy produkt tak, aby biznes odnosił sukcesy.

Joanna Zajęcka

Psychoterapeutka Gestalt, Absolwentka 4 letniej Szkoły Psychoterapeutów w Instytucie Gestalt w Krakowie, Psychodietetyk, Absolwentka Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Trener Umiejętności Społecznych i Biznesowych oraz Mediator, Absolwentka kierunków MBA Akademii Koźmińskiego w Warszawie oraz Mediacji na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Prywatnie Fitoterapeutka i Absolwentka Fitoterapii w Instytucie Medycyny Klasztornej w Katowicach.

Dr Agata Malecha

Psycholog kliniczny i osobowości dzieci i młodzieży- doktor nauk humanistycznych z zakresu psychologii. Ukończyła psychologię i otrzymała promocję doktorską na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz studia podyplomowe z psychologii transportu na Uniwersytecie Warszawskim oraz Akademię Konsultantów Zarządzania w Collegium da Vinci. Przez lata współpracowała z Uniwersytetem Szczecińskim czy z SWPS w Poznaniu jako psycholog międzykulturowy. W trakcie certyfikacji w szkole psychoterapii systemowej WTTS w Poznaniu. Od kilku lat pomaga w roli terapeuty pacjentom - szczególnie dziecięcym i nastoletnim w szerokim spektrum problemów. Psycholog szkolny od 22 lat z doświadczeniem pracy w oddziałach integracyjnych i specjalnych, współpracująca z licznymi fundacjami na rzecz dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin. Adiunkt w WASE w Środzie Wielkopolskiej. Główne obszary dydaktyczne to podstawy psychologii, psychologia kliniczna i psychopatologia.

Mgr Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz

Terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki i terapeuta integracji sensorycznej. Od 6 lat prowadzi gabinet integracji sensorycznej. Jest autorką wielu artykułów, współpracuje z takimi czasopismami jak "Integracja sensoryczna w praktyce", "Głos pedagogiczny", "Życie szkoły". Prowadzi szkolenia dla terapeutów, nauczycieli, rad pedagogicznych, osób prywatnych. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem. Jest też praktykiem, diagnozuje i prowadzi terapię dzieci z różnymi trudnościami.

Wymagane dokumenty
  • podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych

  • oświadczenie o zgodności danych (dostępny w WPS po rejestracji)
  • umowa (dostępna w WPS po rejestracji)

Zobacz jak wygląda proces rekrutacji

Organizacja

Studia podyplomowe online są prowadzone w systemie zaocznym. Organizatorem kształcenia jest Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE w Łodzi we współpracy z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym.

Egzamin końcowy odbędzie się stacjonarnie w AHE w Łodzi.

Informacje dodatkowe

Rekrutacja na wszystkie kierunki w ofercie CKP prowadzona jest dwa razy w roku:

  • Rekrutacja na semestr zimowy - zapisy prowadzone w miesiącach czerwiec-wrzesień, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec października/początek listopada
  • Rekrutacja na semestr letni - zapisy prowadzone w miesiącach styczeń-luty, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec marca/początek kwietnia.
Oceń kierunek
4
Średnia ocena: 4 (Liczba ocen: 121)