Dostarczenie praktycznych wskazówek i rozwiązań wzmacniających profesjonalny, biznesowy image. Zwiększenie kompetencji w zakresie skutecznej autoprezentacji, prowadzenia spotkań biznesowych oraz kreowania pozytywnego własnego wizerunku. Poznanie zasad skutecznej komunikacji podczas spotkań biznesowych z zastosowaniem protokołu dyplomatycznego i umiejętność wdrożenia ich w praktyce. Nabycie umiejętności identyfikacji własnych komunikatów niewerbalnych i umiejętne zastosowanie tej wiedzy w kontaktach biznesowych.
Wszystkie osoby zainteresowane poszerzeniem swoich kompetencji.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę w zakresie budowania swojego wizerunku, aby w oczach innych być profesjonalistą. Zasad skutecznej komunikacji podczas spotkań biznesowych oraz skutecznej autoprezentacji. Każdy z uczestników, nabędzie umiejętność stosowania zasad biznesowego dress codu, zwiększającego wiarygodność i profesjonalizm. Uczestnicy nabędą również kompetencje w zakresie kreowania własnego wizerunku biznesowego poprzez zachowanie.
KREOWANIE WIZERUNKU BIZNESOWEGO POPRZEZ WYGLĄD
- Czym jest wizerunek biznesowy?
- Business dress, business casual, casual – definicja i reguły zastosowania.
- Znaczenie koloru w kreowaniu wizerunku biznesowego
- Wizerunek kobiet
- Wizerunek mężczyzn
- Klasyczne ubrania biznesowe, czyli co warto mieć w swojej garderobie
- Moda a biznesowy dress code
- Rola koloru w ubiorze biznesowym
- Typ sylwetki a odpowiedni fason
- Strój formalny, nieformalny, koktajlowy – czym jest i czy w biznesie musimy o nim pamiętać?
- Wskazówki na zaproszeniu dotyczące stroju – co oznaczają?
- Biznesowy strój wieczorowy, czyli jak się ubrać na imprezę firmową?
- Makijaż i fryzura biznesowa – zasady
- Biżuteria, buty i dodatki w stroju biznesowym
- Najczęściej popełniane błędy w stroju biznesowym
PROFESJONALNE BUDOWANIE RELACJI
- Profesjonalny wizerunek, budzący zaufanie i chęć współpracy
- Prawo pierwszego wrażenia
- Autoprezentacja, która zbuduje wizerunek profesjonalisty
- Jak nawiązać rozmowę z nieznaną osobą?
- Sztuka konwersacji – siła głosu, przejmowanie inicjatywy w rozmowie
- Formy zwracania się w rozmowie
DOSTOSOWANIE STYLU KOMUNIKACJI DO TYPU OSOBOWOŚCI ROZMÓWCY
- Typy osobowości a style komunikacji
- Bariery i przeszkody w procesie komunikacji
- Budowanie relacji sprzyjających efektywnej komunikacji
- Etykieta powitania i pozdrawiania się
- Etykieta telefoniczna
- Etykieta korespondencyjna
- Metaprogramy i ich wpływ na indywidualne formy przekazu
- Sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi
- Panowanie nad emocjami w kontaktach zawodowych
- Stereotypy i przekonania a skuteczność przekazu
- Praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacji
UMIEJĘTNE WYKORZYSTANIE MOWY CIAŁA W TRAKCIE KOMUNIKACJI
- Jak chcesz być postrzegany?
- Co Twój wizerunek ma mówić o Tobie? – autodiagnoza
- Elegancja zachowań werbalnych i niewerbalnych
- Wykorzystanie komunikatów niewerbalnych do budowania wiarygodnego wizerunku w biznesie
- Elementy komunikacji niewerbalnej: wzrok, mimika, postawa, gesty, dykcja, intonacja, modulacja, dynamika, poruszanie się
SAVOIR- VIVRE I WIZERUNEK OSOBISTY W BIZNESIE
- Obyczaje i zasady przy stole
- Jaki strój dobrać według informacji na zaproszeniu
- Znaczenie koloru ubioru
- Zaciekaw swojego rozmówcę – przygotowanie przed spotkaniem. Jaką wiedzą możesz zaskoczyć swojego rozmówcę?
- Tematy tabu podczas small talk
ZASTOSOWANIE PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO W BIZNESIE
- Zasady precedencji
- Przedstawianie i tytułowanie podczas spotkań
- Bilety wizytowe – ich rola, znaczenie i rodzaje
- Wizytówki – wręczanie i przyjmowanie
- Przejazdy służbowe – hierarchia miejsc w samochodzie
Marcin Wrzoskiewicz - Trener z wieloletnią praktyką w branży szkoleniowej i edukacyjnej. Prowadzi szkolenia, wykłady, wystąpienia i warsztaty rozwijające potencjał osobisty. Pracuje dla klientów w całej Polsce, również on-line. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu kompetencji miękkich takich jak:
- techniki radzenia sobie ze stresem,
- komunikacja interpersonalna,
- rozwój osobisty,
- asertywność,
- techniki radzenia sobie z emocjami,
- rozwój inteligencji emocjonalnej,
- przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu,
- zarządzanie sobą w czasie,
- zwiększenie pewności siebie,
- motywowanie siebie i innych,
- autoprezentacja,
Z wykształcenia humanista. Prowadzi wykłady i prelekcje na temat szeroko pojętej psychologii zdrowia, przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, zarządzania energią, zarządzania stresem i emocjami. Ma doświadczenie w zakresie szkoleń związanych z obsługą klienta, technikami sprzedaży, telemarketingiem. W swojej pracy oprócz teorii wykorzystuje praktykę i wiedzę, którą zdobył jako handlowiec w branży ubezpieczeniowej (PZU) i motoryzacyjnej (Mercedes-Benz). W trakcie szkoleń inspiruje słuchaczy do trenowania kreatywności i twórczego potencjału we wszystkich obszarach życia. Na co dzień pasjonat psychologii, efektywności osobistej i górskich wędrówek.
Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE
tel.: +48 42 29 95 633
ckpkursy@ahe.lodz.pl
Certyfikat wydawany jest w w wersji elektronicznej.
Certyfikat w wersji papierowej to koszt dodatkowy 15zł/os.
Dodatkowe koszty: wysyłka certyfikatu na wskazany adres uczestnika.
WAŻNA INFORMACJA DLA FIRM - istnieje możliwość szkolenia zamkniętego dla pracowników firmy, w dni robocze. Prosimy o kontakt e-mail kursyinformatyczne@ahe.lodz.pl