Dodane przez mbielski -
Cel

Uczestnicy przyjrzą się swoim mocnym stronom. Nauczą się świadomie z nich korzystać podczas kontaktów z ludźmi. Dostrzegą swoje słabe punkty i nauczą się wdrażać swój indywidualny plan rozwoju. Poprzez ćwiczenia praktyczne i analizę konkretnych życiowych sytuacji, uczestnicy nauczą się, jak radzić sobie ze stresem oraz wzmacniać swoją inteligencję emocjonalną. Dowiedzą się, jak szybciej rozpoznać swoje emocje i zapobiegać frustracjom. Nauczą się utrzymywać swoje emocje na poziomie, umożliwiającym mobilizację do działania. Rozwiną swój optymizm i umiejętność wpływania na poczucie własnej wartości.

Adresaci

Wszystkie osoby zainteresowane poszerzeniem swoich kompetencji.

Czego uczestnik nauczy się na szkoleniu?

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę w zakresie: jak pozytywne myślenie wpływa na nasze życie, nad czym możemy panować, a co jest poza naszą kontrolą? Zrozumieją, jak pracować nad sobą by asertywnie reagować na agresję innych. Poznają profilaktykę radzenia sobie ze stresem. W trakcie szkolenia zwiększą świadomość uczuć własnych oraz nauczą się rozpoznawać uczucia innych ludzi. Zgłębią techniki, które pomagają w pozytywnym myśleniu. Nauczą się jak skutecznie kierować własnymi emocjami, tak, by były one sprzymierzeńcem w codziennych działaniach.

Tematyka kursu

ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA

  • czym jest odporność psychiczna i jak może pomóc
  • odporność psychiczna jako umiejętność zarządzania sobą – trening zmiany przekonań
  • wyzwania w życiu – jak działa odporność psychiczna w trudnych sytuacjach
  • cztery filary odporności psychicznej - 4c: kontrola (control), zaangażowanie (commitment), wyzwanie (challenge), pewność siebie (confidence)
  • jak rozpoznać poziom swojej odporności psychicznej?

ROZPOZNANIE OBSZARÓW, W KTÓRYCH MOŻEMY ROZWIJAĆ SWOJĄ ODPORNOŚĆ PSYCHICZNĄ

  • kontrola – zdrowe granice
  • poczucie kontroli wewnętrznej jako fundament w budowaniu odporności
  • nie ma „złych” emocji – jak czerpać energię i podążać za własnymi potrzebami
  • techniki obniżania negatywnych emocji w sytuacjach interpersonalnych

PSYCHOLOGIA LEPSZEGO ŻYCIA

  • umiejętności dla szczęścia
  • poprawa jakości życia
  • siła psychiczna
  • źródła negatywnego nastawienia do świata i własnego życia
  • nawyki budujące pozytywne myślenie i optymizm
  • budowanie własnej drogi do szczęścia

INTELIGENCJA EMOCJONALNA

  • z czego składa się inteligencja emocjonalna?
  • w jaki sposób można korzystać z inteligencji emocjonalnej w życiu codziennym?
  • jak ją rozwijać i poprawiać jakość swojego życia i funkcjonowania w relacjach z innymi?

KAŻDY JEST KOWALEM WŁASNEGO SZCZĘŚCIA

  • moje cele, zalety i wady
  • kompetencje, mocne strony
  • w poszukiwaniu mocnych stron
  • diagnoza własnego poziomu optymizmu

OTWÓRZ SIĘ NA NOWE MOŻLIWOŚCI – TRENING ASERTYWNOŚCI

  • dlaczego asertywność jest ważnym elementem relacji międzyludzkich?
  • zachowania, które się składają na asertywność
  • ćwiczenia komunikowania tego, kim jestem i co jest zgodne z moimi wartościami

ZREDUKUJ STRES

  • czym jest stres?
  • jak wykorzystać stres pozytywny tzw. eustres
  • rozpoznanie własnych stresorów
  • metody radzenia sobie ze stresem
Prowadzący
Obraz
Marcin Wrzoskiewicz

Marcin Wrzoskiewicz - Trener z wieloletnią praktyką w branży szkoleniowej i edukacyjnej. Prowadzi szkolenia, wykłady, wystąpienia i warsztaty rozwijające potencjał osobisty. Pracuje dla klientów w całej Polsce, również on-line. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu kompetencji miękkich takich jak:

  • techniki radzenia sobie ze stresem,
  • komunikacja interpersonalna,
  • rozwój osobisty,
  • asertywność,
  • techniki radzenia sobie z emocjami,
  • rozwój inteligencji emocjonalnej,
  • przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu,
  • zarządzanie sobą w czasie,
  • zwiększenie pewności siebie,
  • motywowanie siebie i innych,
  • autoprezentacja,

Z wykształcenia humanista. Prowadzi wykłady i prelekcje na temat szeroko pojętej psychologii zdrowia, przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, zarządzania energią, zarządzania stresem i emocjami. Ma doświadczenie w zakresie szkoleń związanych z obsługą klienta, technikami sprzedaży, telemarketingiem. W swojej pracy oprócz teorii wykorzystuje praktykę i wiedzę, którą zdobył jako handlowiec w branży ubezpieczeniowej (PZU) i motoryzacyjnej (Mercedes-Benz). W trakcie szkoleń inspiruje słuchaczy do trenowania kreatywności i twórczego potencjału we wszystkich obszarach życia. Na co dzień pasjonat psychologii, efektywności osobistej i górskich wędrówek.

 

Kontakt

Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE
tel.: +48 42 29 95 633
ckpkursy@ahe.lodz.pl

Uwagi

Certyfikat wydawany jest w w wersji elektronicznej.

Certyfikat w wersji papierowej to koszt dodatkowy 15zł/os.

Dodatkowe koszty: wysyłka certyfikatu na wskazany adres uczestnika.

WAŻNA INFORMACJA DLA FIRM - istnieje możliwość szkolenia zamkniętego dla pracowników firmy, w dni robocze. Prosimy o kontakt e-mail kursyinformatyczne@ahe.lodz.pl

Oceń kurs/szkolenie
4.4
Średnia ocena: 4.5 (Liczba ocen: 7)