Celem szkolenia jest wyjaśnienie zasad według jakich kierują się pokolenia w otoczeniu biznesowym. Przekażemy najefektywniejsza dawkę wiedzy na temat: Jak komunikować się z pokoleniami? Które narzędzia w komunikacji są najwłaściwsze dla danego pokolenia? Jak zarządzać komunikacją międzypokoleniową? Co motywuje każde pokolenie? Jak rozmawiać i współpracować aby motywować do zadań lub działań. Jak zarządzać konfliktem pokoleń? Jak rozwiązywać problemy w organizacji dobór narzędzi dla pokolenia? Jak kontrolować określone pokolenie, jakich używać do tego narzędzi? Jak zarządzać współpracą aby była transparentna i rozwijająca?
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które zajmują się z zarządzaniem zasobami ludzkimi i chcą dowiedzieć się co łączy, a co dzieli poszczególne pokolenia, z czego wynikają różnice między pokoleniowe, jakie są główne motywatory ważne dla każdego pokolenia w miejscu pracy oraz jakie są zasady planowania, organizowania pracy adekwatne dla różnych pokoleń.
Odpwowiedź na pytanie "Czym kierują się pokolenia w otoczeniu biznesowym?"
Wiedza na temat narzędzi komunikacyjnych oraz sposobach komunikowania się z innymi pokoleniami
Nauka o zarządzaniu i kierowaniu komunikacją międzypokoleniową
Obeznanie w rozwiązywaniu problemów w organizacji oraz dobór odpowiednich narzędzi dla danego pokolenia
Rozpoznawanie motywacji pokoleniowej do zadań lub działań
I. Charakterystyka pokoleń
- Jakie pokolenie reprezentuję? Autodiagnoza budująca większą samoświadomość i uświadamiająca przynależność kulturową.
- Gra wprowadzająca w temat – wypracowanie wspólnego dla wszystkich pokoleń planu zaspokajającego charakterystyczne potrzeby różnych pokoleń
- Szczegółowa charakterystyka pokoleń BB, X, Y, Z
- Analiza SWOT każdego z pokoleń
II. Co łączy a co dzieli poszczególne pokolenia - jak budować na tym co łączy?
- Jakie pokolenie reprezentuję? – autodiagnoza budująca większą samoświadomość
- Potrzeby psychologiczne, merytoryczne oraz proceduralne każdego pokolenia w sytuacji zawodowej – części wspólne
- Zrozumienie możliwości i wartości charakterystycznych dla danego pokolenia – skąd biorą się różnice?
- Budowanie otwartości i zaufania w zespole zróżnicowanym wiekowo
III. Wpływ różnorodności na efektywność zespołów
- Budowanie zespołu w oparciu o różnorodność
- Sposoby postępowania menedżera w procesie grupowym (forming, norming, storming, performing) z uwagi na różnorodność zespołową
- Najlepsze pomysły rodzą się z różnorodności – studium przypadku
- Budowanie autorytetu w oczach różnych pokoleń – najlepsze praktyki (stosuj/unikaj) Ocena pracownicza i feedback w odniesieniu do różnic pokoleniowych
- Jakie pokolenie reprezentuję? – autodiagnoza budująca większą samoświadomość
IV. Jak zarządzać zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo?
- Różnice w podejściu do celów i planowania realizacji zadań
- Jak zorganizować pracę w zespole aby wykorzystać różnice pokoleniowe i zyskać synergię?
- Motywowanie i angażowanie różnych pokoleń – mapa motywacji i motywatorów dla różnych pokoleń – analiza oczekiwań, aspiracji potrzeb każdego pokolenia
- Motywatory ważne dla BB, X, Y, Z – co wynika z badań w tym zakresie?
- Jak przydzielać zadania, organizować zasoby i moderować współpracę międzypokoleniową?
- Jak na kontrolę, monitoring i egzekucję zadań reagują poszczególne pokolenia? Co jest dla nich wspólne a co ich wyróżnia?
- Organizacja stanowiska pracy dla pokolenia Y i Z
- Rekrutacja pracowników z pokolenia Y i Z – jak sprzedaż im pracę w naszej firmie? Co ich przyciąga a co zniechęca?
V. Skuteczna komunikacja z poszczególnymi pokoleniami i międzypokoleniowa
- Style komunikacji w zależności od osobowości pracownika?
- Co łączy i czy coś dzieli w tym zakresie różne pokolenia?
- Jak komunikować się z danym stylem osobowości z pokolenia BB, X, Y, Z?
- Co lubi a czego nie lubi we wzajemnej komunikacji i współpracy reprezentant danego pokolenia i stylu osobowości
- Dlaczego warto „budować mosty” pokoleniowe dostosowując przekaz do odbiorcy?
- Jak na poszczególne pokolenia działa informacja zwrotna?
- Rola docenienia i chwalenia w rozwoju pokolenia Y i Z
- Różny odbiór komunikacji asertywnej w zależności od pokolenia
Paulina Gocała - HR Manager, Ekspert z doświadczeniem (15 lat) w tworzeniu i zarządzaniu polityką rozwojową organizacji. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, specjalista ds rozwoju, trener i Coach ICF. Specjalizuje się w szeroko rozumianych treningach i warsztatach menedżerskich (praca zespołowa, przywództwo i umiejętności motywacji, zarządzanie zmianą, zarządzanie efektywnością osobistą, komunikacja, negocjacje).
Wykłada na zarządzaniu i psychologii. Udziela wsparcia dydaktykom jak urozmaicić zajęcia aby studenci chętniej się angażowali. Autorka podręcznika dla studentów Kompetencje Managerskie, który cieszy się ogromna popularnością ponieważ napisany jest w przystępny sposób i dopasowany do pokolenia.
Szkoliła takie firmy jak Orange Polska, Ikea, Salve Medica czy Hutchinson. Uczyła się pod okiem takich specjalistów jak Jacek Santorski.
Współtwórczyni Turkusowych śniadań w Łodzi.
Jej pasją jest towarzyszenie w rozwoju tym, którzy chcą się rozwijać w obszarach przywództwa (indywidualnego i zespołowego) oraz chcą stać się ekspertem w komunikowaniu się, motywowaniu, byciu asertywnym i rozwinąć umiejętności trenerskie. Jest przekonana, że podstawa pracy wykładowcy, trenera i coacha to uważne słuchanie ludzi, dzielenie się własną wiedzą o życiu i prowadzenie ich w takim kierunku, aby poczuli własną siłę sprawczą. Lubi ciężko pracować, aby osiągnąć cel. Ma wrodzoną niechęć do niepowodzeń i porażek. Przepada za ryzykiem („im trudniej, tym lepiej”). Zawsze poszukuje nowych rozwiązań dla starych problemów. Stara się działać dla dobra, rozwoju i korzyści innych. Wywieranie wpływu przez wymianę myśli jest dla niej podstawowym środkiem realizacji tych celów.
Rozmiłowana w sportach czynnie uprawia biegi długodystansowe, triathlon na dystansie IM, spinning, pływanie.
Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE
tel.: +48 42 29 95 633
ckpkursy@ahe.lodz.pl