Zarządzanie kulturą:
- Poszerzanie wiedzy z zakresu zarządzania w obszarze kultury oraz funkcjonowania instytucji i organizacji kulturalnych.
 - Pozyskanie umiejętności planowania działań , realizacji przedsięwzięć kulturalnych ze szczególnym uwzględnieniem pozyskania środków finansowych.
 - Pogłębienie wiedzy z zakresu szeroko rozumianej kultury współczesnej i badań nad nowymi zjawiskami.
 - Połączenie wiedzy teoretycznej i zdobycie praktycznych doświadczeń.
 
Zdobycie praktycznych umiejętności:
- Nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury.
 - Rozwijania i kreowania inicjatyw artystycznych.
 - Planowania i pisania projektów wydarzeń kulturalnych.
 - Przygotowywania i realizacji przedsięwzięć kulturalnych (koncertów, wystaw, spektakli, widowisk, festiwali, eventów).
 - Pozyskiwanie środków finansowych i realizacji projektów unijnych.
 
Poszerzanie wiedzy z zakresu:
- Podstaw marketingu i PR.
 - Promocji, sponsoringu i reklamy w kulturze.
 - Prawa autorskiego, podatkowego i handlowego.
 - Form finansowania kultury, funduszy unijnych i instytucji wspierających inicjatywy z obszaru kultury.
 - Wiedzy z zakresu kultury współczesnej (sztuka, teatr, muzyka, film).
 
- Możliwość zdobycia dodatkowych kwalifikacji umożliwiających awans zawodowy i rozwój dalszej kariery.
 - Zdobycie atrakcyjnej i kreatywnej pracy w obszarze kultury.
 - Odkrycie nowych możliwości rozwoju dla samodzielnych animatorów kultury i artystów.
 - Zdobycie specjalistycznej wiedzy z zakresu marketingu i zarządzania różnorodnymi instytucjami kultury.
 - Umiejętność planowania i realizowania przedsięwzięć kulturalnych, ze szczególny uwzględnieniem pozyskiwania środków finansowych z instytucji i organizacji wspierających.
 - Poszerzenie wiedzy z zagadnień kultury współczesnej.
 
- Pracownicy instytucji i ośrodków kultury chcący podnosić kwalifikacje i rozwijać kompetencje zawodowe w zakresie zarządzania instytucjami i projektami w obszarze kultury i dziedzin pokrewnych.
 - Absolwenci kierunków humanistycznych chcący pogłębić wiedzę dotyczącą marketingu i zarządzania, pisania projektów i organizowania przedsięwzięć kulturalnych.
 - Kandydaci na stanowiska kierownicze w instytucjach i organizacjach kultury chcący zdobyć niezbędne kwalifikacje zawodowe.
 - Absolwenci kierunków ekonomicznych chcących pracować w obszarze kultury, poznać specyfikę funkcjonowania ośrodków i instytucji oraz poszerzyć wiedzę z zakresu kultury współczesnej.
 - Ambitni i kreatywni twórcy kultury chcący prowadzić własną działalność w zakresie realizacji projektów w obszarze kultury: muzyki, sztuki, teatru.
 - Animatorzy kultury chcący zdobyć umiejętności skutecznego zarządzania działaniami projektowymi oraz pozyskiwania środków finansowych i wsparcia z UE.
 
Program studiów obejmuje blok przedmiotów z zakresu nowoczesnych i kreatywnych metod zagadnienia i kierowania pracą instytucji kultury oraz drugi poświęcony poszerzaniu wiedzy z zakresu kultury współczesnej. Dopełnieniem studiów jest seminarium przygotowujące do napisania pracy dyplomowej.
Moduł podstawowy:
1. Zarządzanie instytucjami kultury
- Instytucje i organizacje kultury
 - Nowoczesne metody zarządzania organizacją
 - Zarządzanie instytucjami kultury sektora publicznego, prywatnego i non-profit
 - Zarządzanie projektami w sferze kultury
 - Planowanie i organizacja przedsięwzięć kulturalnych
 - Międzynarodowe instytucje i organizacje kulturalne – kontakty i możliwości współpracy
 
2. Marketing w kulturze
- Promocja kultury i sponsoring
 - Reklama
 - Marketing i PR
 - Negocjacje i sztuka komunikacji interpersonalnej, autoprezentacja
 
3. Prawne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania instytucji kultury (sektor publiczny i komercyjny)
- Prawo handlowe, prawo podatkowe – wybrane zagadnienia
 - Zawieranie umów handlowych i kontraktów międzynarodowych
 - Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze kultury
 - Ochrona własności intelektualnej (prawo autorskie i prawa pokrewne)
 - Finansowanie w kulturze (zasady i metodyka pisania wniosków aplikacyjnych - fundusze strukturalne, instytucje państwowe, organizacje finansujące kulturę w Polsce i na świecie)
 - Przedsiębiorczość w kulturze
 
4. Obszary i problemy kultury współczesnej
- Polityka kulturalna i edukacyjna w Polsce i w Unii Europejskiej
 - Rynek kultury – rynek sztuki
 - Metody badań kulturoznawczych
 - Kultura współczesna – wybrane zagadnienia
 - Trendy zmian w kulturze – gromadzenie i analiza danych, dygitalizacja dóbr kultury
 - Animacja kultury
 
Moduł specjalistyczny
- Antropologia i historia kultury
 - Filozofia z elementami estetyki
 - Historia sztuki z elementami teorii sztuki
 - Wiedza o teatrze i dramacie
 - Elementu teorii i historii filmu
 - Historia muzyki
 - Współczesne muzealnictwo
 - Wykłady monograficzne
 
Seminarium podyplomowe
2 semestry
200 godzin dydaktycznych
dr Marta Wybraniec
Zajęcia na studiach podyplomowych online Zarządzanie kulturą będą prowadzone przez doświadczonych ekspertów, pracowników dydaktycznych. Wśród naszej kadry m.in.:
- dr Marta Wybraniec
 - dr Ewa Gałązka
 - dr Beata Lisowska
 - dr Katarzyna Najmrocka
 - mgr Malwina Paroń-Pieczara
 - mgr Dominika Bernacka
 
- podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
 - oświadczenie o zgodności danych (dostępny w WPS po rejestracji)
 - umowa (dostępna w WPS po rejestracji)
 
Organizatorem kształcenia jest Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE w Łodzi we współpracy z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym.
Obrona pracy dyplomowej odbędzie się stacjonarnie w AHE w Łodzi.
Rekrutacja na wszystkie kierunki w ofercie CKP prowadzona jest dwa razy w roku:
- Rekrutacja na semestr zimowy - zapisy prowadzone w miesiącach czerwiec-wrzesień, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec października/początek listopada
 - Rekrutacja na semestr letni - zapisy prowadzone w miesiącach styczeń-luty, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec marca/początek kwietnia