Termin Miejsce Czas trwania Koszt
Do uzgodnienia On-line    
       
       

 

Cel: 

Czy prospecting to to samo co poszukiwanie nowych Klientów? Prospect to jeszcze nie Klient, ale jest już blisko. To pytanie otwiera nasze szkolenie i rozpoczyna podróż w tajniki Internetu, a w szczególności tzw. mediów społecznościowych. To właśnie Social Media dają nam obecnie nowe możliwości zarówno rozpoznania jak i dotarcia do nowych kontaktów biznesowych. W Brainstorm Group mamy za sobą 19 lat doświadczenia w sprzedaży i 10 lat doświadczenia w wykorzystywaniu Social Media do sprzedaży. Tak samo jak każdym narzędziem należy nauczyć się skutecznie i bezpiecznie posługiwać, tak Social Media wymagają dobrego i świadomego stosowania, aby pomóc, a nie przeszkodzić. Dlatego właśnie zaprojektowaliśmy to szkolenie. Wiele osób w obawie przed ośmieszeniem się lub „spaleniem” kontaktu nie wykorzystuje Social Media do umawiania się na spotkania i sprzedaży. Wiele osób nie chce pokazywać swojego wizerunku prywatnego. Na szkoleniu pokażemy jak efektywnie i etycznie wykorzystywać Social Media do nawiązywania cennych relacji biznesowych i do zwiększania sprzedaży z poszanowaniem prywatności, przepisów prawa i dobrych obyczajów - etykiety Social Media.
 

Korzyści: 

Czego uczestnik nauczy się na szkoleniu?

Ujednoliciswoją wiedzę na temat tego czym jest prospecting

- Nauczy się jak określać swoje cele prospectingowe w zależności od poszczególnych ośrodków (osób) u Klienta (ośrodek wejścia, ośrodek problemu, ośrodek decyzji)
- Zdefiniuje profile osób, do których chcą dotrzeć ze swoimi usługami i wypracują sposoby dotarcia do nich
- Nauczy się przeprowadzać tzw. „Biały wywiad”, czyli zbierać informacje o Kliencie przed bezpośrednim kontaktem z nim, wykorzystując zarówno tradycyjne sposoby i narzędzia internetowe
- Dowie się czym jest networking i jakimi zasadami się rządzi
- Nabędzie wiedzę o tym w jaki sposób mogą budować swoją sieć kontaktów i jak pracować  na rekomendacjach
- W interaktywnych zadaniach przećwiczy jak zagajać rozmowę z potencjalnymi Klientami na kongresach, konferencjach, targach branżowych
 

Opis: 

I. Prospecting, a zdobywanie Klientów
- Czym jest prospecting?
- Różnica pomiędzy prospectingiem, a marketingiem
- Znaczenie skutecznego prospectingu dla procesu sprzedaży - lejek sprzedaży i koło sprzedaży Prospect vs Klient

II.Kogo chcę szukać - mój radar Klientów
- Ćwiczenie Profil Idealnego Klienta Uczestnicy rysują i opisują idealnego Klienta
- Radar Klientów – jaki musi być a jaki może być
- egmentacja Klientów
- Ośrodek decyzji a punkt wejścia/styku
- Tworzenie listy haseł kluczowych dla wyszukiwania Klientów – osób i firm

III. Prospecting tradycyjny a prospecting w Social Media
- Narzędzia tradycyjnego porspectingu przegląd i ocena użyteczności
- Specyfika prospectingu w Social media Wykorzystanie Social Media Zasady funkcjonowania i siły oddziaływania mediów społecznościowych
- Reguły wywierania wpływu stosowane w prospectingu Social Media
- Najważniejsze zasady etykiety Mediów Społecznościowych
- Zgodność Mediów Społecznościowych z RODO

IV.Przegląd Social Media wykorzystywanych do prospectingu
Trener pokazuje online wszystkie omawiane tematy/elementy (na fikcyjnym profilu i w trybie udostępniania )
A. Facebook
- Tworzenie własnego profilu
- Jak budować własny wizerunek eksperta od ubezpieczeń i wiązać ze sobą Klientów
- W jaki sposób wykorzystać obecnych Klientów i ich znajomych
- Pisanie postów – dzielenie się wiedzą ekspercką

B. LinkedIn i Goldenline
- Zasady funkcjonowania LinkedIn
- Różnice w etykiecie / sposobach wykorzystania w odniesieniu do Facebooka
- Tworzenie profilu zawodowego i jego spójność
- Wyszukiwanie kontaktów – wg grup zawodowych, firm, stanowisk, geograficznie
- Zapraszanie do sieci kontaktów - zasady
- Pisanie postów i udostępnianie treści - dzielenie się wiedzą

V. Część praktyczna - nawiązywanie kontaktu za pomocą Social Media
Case Study nr 1 (wprowadzające)
- Pisanie maila do znalezionego kontaktu - np. adres na stronie firmy
- Zadanie realizowane grupowo - uczestnicy dają swoje pomysły, a trener pisze online
Case Study nr 2
- Pisanie wiadomości do wyszukanego kontaktu LinkedIn
- Zadanie w podgrupach na podstawie konkretnego przypadku osoby (fikcyjne konto lub konto trenera) - uczestnicy piszą wiadomości i wysyłają je do trenera (na LinkedInie jako rzeczywistą wiadomość)
Case Study nr 3
- Pisanie wiadomości do wyszukanego kontaktu Facebook
- Zadanie w podgrupach na podstawie konkretnego przypadku osoby (fikcyjne konto lub wybrana przez uczestników osoba – znajomy jednego z uczestników)
- uczestnicy piszą wiadomość i wysyłają ją do trenera na Facebooku
Case Study nr 4
- Ocieplanie kontaktu na Facebooku i Na Linkedin i przechodzenie do próby bezpośredniego kontaktu biznesowego
- uczestnicy ćwiczą jak zagaić możliwość spotkania / rozmowy telefonicznej w temacie biznesowym

Ważne, aby uczestnicy posiadali na szkoleniu własne komputery lub tablety w celu wykonywania konkretnych zadań „online”.
Metody szkoleniowe
- Analiza materiałów źródłowych (Social Media)
- Case Study
- Zadania grupowe
- Ćwiczenia indywidualne
- Dyskusje
- Porządkująca teoria w postaci mini wykładów i prezentacji i analizy najlepszych przykładów
 

Prowadzący: 

We współpracy z Brainstorm Group


Kontakt: 

Katarzyna Iwaniuk
kiwaniuk@ahe.lodz.pl
+48 501 323 349

Uwagi: 

Nie wyważaj otwartych drzwi – przekażemy Ci klucze!

Dolny pasek

TRWA REKRUTACJA NA SEMESTR ZIMOWY 2021/2022! ZAPISZ SIĘ DO 21 WRZEŚNIA 2021 R. I ZDOBĄDŹ 5% ZNIŻKI NA CAŁE STUDIA PODYPLOMOWE! DLA STUDENTÓW I ABSOLWENTÓW AHE MAMY 10% ZNIŻKI! TYLKO U NAS 0 ZŁ WPISOWEGO! SPRAWDŹ NASZE NOWOŚCI!