ul. Sterlinga 26, pokój K 019
90-212 Łódź
42 29 95 637
42 29 95 633
42 63 15 039
ckp@ahe.lodz.pl
Na studiach podyplomowych Zarządzanie talentami poszerzymy uczestnikom świadomość tego czym są naturalne talenty i predyspozycje. Dostarczymy narzędzi, które pomogą zidentyfikować i uświadomić sobie jaki potencjał posiadają ludzie i w jaki najbardziej efektywny sposób można go wykorzystać zarówno dla siebie, jak i dla organizacji. Studia te dostarczą wiedzy na temat sprawdzonych sposobów i systemów zarządzania talentami w wybranych firmach. Pozyskana wiedza pomoże także zbudować system zarządzania talentami w organizacji dostosowany do jej specyfiki.
AdresaciStudia podyplomowe Zarządzanie talentami to program kierowany do wszystkich, którzy w ramach swojego rozwoju osobistego czy zawodowego chcą poznać metody efektywnego wykorzystywania talentów swoich i pracowników, a także dla specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, kadry kierowniczej, menadżerów działów personalnych, osób przygotowujących się do zarządzania zasobami ludzkimi w firmie oraz dla Trenerów Biznesu, chcących rozwijać swoje kompetencje w dziedzinie HR.
Na studia zapraszamy kandydatów posiadających wykształcenie wyższe I lub II stopnia.
W programieModuł I : Wprowadzenie do zarządzania talentami
- Skąd wzięła się koncepcja talentów?
- Kompetencje i talenty
- Mapa swoich atutów
- Mapa atutów Twoich pracowników
- Narzędzia wzmacniania mocnych stron
- Model pracy nad doskonaleniem talentów swoich pracowników
Moduł II : Rola i potrzeby firm w efektywnym zarządzaniu talentami Misja, wizja i wartości firmy oraz ich znaczenie w doborze i zarządzaniu talentami
- Wpływ kultury organizacyjnej na wyszukiwanie, rozwój i wykorzystanie talentów
- Wpływ strategii firmy na działania ukierunkowane na wyszukiwanie talentów w organizacji i z rynku zewnętrznego.
- Rola organizacji uczącej się i jej zasad w tworzeniu odpowiedniego środowiska dla identyfikacji i rozwoju utalentowanych pracowników
- Diagnoza własnych organizacji i ich umiejętności wykorzystania potencjału ludzkiego – SWOT, siatka celów, analiza pola sił Kurta-Lewina.
Moduł III : Zarządzanie indywidualną karierą i rozwojem w oparciu o posiadane atuty i talenty
- kariera i rozwój oraz zarządzanie karierą w dzisiejszych czasach
- rodzaje ścieżek karier i formy rozwoju zawodowego
- fakty i mity udanej kariery
- poszukiwanie sposobów dopasowania do misji, wizji i wartości firmy
- Najczęstsze przeszkody w zarządzaniu karierą zawodową
- metoda odkrywania potencjału, talentów i umiejętności
- mapa dokonań i wnioski dot. atutów które pomogły w tych dokonaniach
Moduł IV : Sposoby i techniki rozpoznawania talentów w oparciu o powszechnie stosowane metody HR
- Wywiady rekrutacyjne
- AC/DC – interpretacja wyników pod kątem identyfikacji talentów
- Programy sukcesji jako narzędzie wykorzystywania talentów w organizacji
- Jak zidentyfikować talenty podczas wspólnej pracy przełożonego z podwładnym - obserwacja zachowań.
- Wykorzystanie rozmów oceniających i rozwojowych w kontekście atutów pracownika
- Wykorzystanie case study oraz zadań projektowych do odkrycia talentów.
Moduł V : Narzędzia wpierające identyfikację talentów
- Profilowanie behawioralne w kontekście identyfikacji talentów
- Narzędzia – Extended Disc, ENSIZE, Insight, MBTI – możliwości, zalety wady każdego z tych narzędzi.
- Identyfikacja własnych talentów wynikająca z ENSIZE
- Analiza własnych mocnych stron przy pomocy ENSIZE
- Identyfikacja własnych talentów wynikająca z testu Gallupa
- Budowanie indywidualnych programów rozwoju w oparciu wyniki testów
Moduł VI : Rola organizacji, menedżerów, Działów HR oraz zespołów własnych w wyszukiwaniu i wspieraniu potencjałów
- Fakty i mity dot. posiadania wyjątkowo utalentowanych pracowników w swoich zespołach
- Odpowiedzialność szefa wobec pracownika, zespołu i organizacji w zakresie zarządzania talentami pracowników
- Odpowiedzialność HR wobec pracownika, zespołu i organizacji w zakresie zarządzania talentami pracowników
- Odpowiedzialność zespołu i środowiska pracy wobec pracownika, i organizacji w zakresie zarządzania talentami pracowników
- Odpowiedzialność pracowników za swój rozwój
- SWOT dla menedżera z punktu widzenia wyszukiwania, zatrudniania i zarządzania pracownikami wyjątkowo uzdolnionymi
Moduł VII : Organizacyjne programy rozwoju talentów w firmach – początek, realizacja, efekty.
- Struktura planu rozwoju talentów – cele, program, mierzalne efekty
- Przykłady skutecznego i nieskutecznego wdrażania planów rozwoju talentów.
- Studium przypadku – biznes case przygotowania wdrożenia oraz ewaluacji programu rozwoju i wykorzystania talentów na przykładzie firm.
- Struktura i przeprowadzenie spotkania informacyjnego uruchamiającego program rozwoju talentów.
- Monitoring programu rozwoju talentów oraz wdrażani niezbędnych korekt.
Moduł VIII : Indywidualne rozmowy rozwojowe z talentami oraz budowanie kultury feedbackowej w relacji przełożony, utalentowany pracownik
- Motywowanie poprzez docenianie, chwalenie i konstruktywną krytykę
- Rozmowa planująca i kontraktująca działania rozwojowe
- Rozmowa monitorująca i korygująca w trakcie realizacji planu rozwoju
- Rozmowa korygująca i drabinka interwencji.
Moduł IX : Różnice pokoleniowe w zarządzaniu talentami
- Charakterystyka pokoleń Baby Boomers, X, Y, Z
- Pokolenia na rynku pracy - charakterystyczne potrzeby i zachowania w organizacji i poza nią
- Sposób postrzegania rozwoju osobistego i zawodowego przez poszczególne pokolenia
- Różnicowanie sposobów, metod, technik i narzędzi w zarządzaniu talentami w zależności od przynależności pokoleniowej.
Moduł X : Cześć warsztatowa – projektowanie własnych programów rozwoju talentów
Seminarium przed egzaminem
Czas trwania2 semestry
Opiekun merytorycznyBartosz Rusek
KadraSebastian Matyniak – Prezes zarządu, starszy konsultant i trener w Brainstorm Group
Lider i wizjoner, który wyznacza kierunki rozwojowe Grupy BRAINSTORM. Zawsze dąży do celu z poszanowaniem wartości własnych i Klienta oraz z troską o Zespół. Pasjonat teorii ciągłego doskonalenia.
Absolwent studiów MBA, z wykształcenia ekonomista. Interdyscyplinarne doświadczenie z różnych korporacji pozwala mu bardzo szybko adaptować się do danej branży, Klienta i kultury organizacyjnej. W swojej praktyce zawodowej zajmował się szeroko pojętym rozwojem organizacji, wdrażaniem i tworzeniem standardów sprzedaży i zarządzania, tworzeniem strategii biznesowej oraz modeli biznesowych, doradztwem w zakresie Lean Management. Aktywny w środowisku naukowym - członek rady programowej Fundacji Absolwentów MBA Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, członek Rady Ekspertów w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Jego przygotowanie trenerskie to uczestnictwo w Szkole Trenerów Biznesu oraz w wielu warsztatach z zakresu prowadzenia i doskonalenia umiejętności trenerskich i coachingowych. Ma za sobą ponad 1500 dni szkoleniowych, ponad 100 dni doradztwa dla najwyższej kadry menedżerskiej, ponad 200 dni pracy doradczej w zakresie Lean Management oraz ponad 250 sesji coachingowych. Zawodowo jest twórcą wielu projektów, nowatorskich metod, w szczególności w zakresie sprzedaży. Twórca wielu modelów sprzedaży wykorzystywanych głównie w branży finansowej i mediowej, wielu gier symulacyjnych, wielu autorskich rozwiązań szytych dla konkretnego Klienta. Ma w dorobku sukcesy w dziedzinie Lean Management (głównie w branży motoryzacyjnej) – zmiana poziomu braków produkcyjnych z 1,6% do 0,4%, zwiększenie produktywności o 20%, wyeliminowanie WIP poprzez wprowadzenie One Piece Flow, wprowadzenie systemu Pull, redukcja czasów przezbrojeń gdzie najbardziej spektakularny projekt to z 6,5h do 19 min.
Bartosz Rusek – Członek Zarządu, Dyrektor ds. sprzedaży
Ekspert w dziedzinie zarządzania i sprzedaży. Jest praktykiem biznesu - wiedzę zdobywał pracując i szkoląc się w firmach w Polsce i za granicą.
Posiada 16 lat doświadczenia zawodowego, w tym także 8 lat doświadczenia jako Trener i Konsultant. W Brainstorm Group od 2008 roku. Obecnie pełni funkcję Członka Zarządu i Dyrektora Sprzedaży Brainstorm Group Sp. z o.o., oraz prowadzi projekty szkoleniowo-doradcze.
Prowadził zajęcia na Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz uczelni Łazarskiego w Warszawie. Był trenerem wielu Szkół Trenerów.
Aleksander Kocur – Ekspert ds. sprzedaży i negocjacji
Prowadzący wiele szkoleń oraz warsztatów dla specjalistów różnych branż. Posiadający wieloletnie doświadczenie zawodowe w zakresie negocjacji i sprzedaży B2B jako specjalista i zarządzający sprzedażą Key Account Manager, dyrektor handlowy, dyrektor ds szkoleń.
20 lat swego doświadczenia zawodowego spędził w firmach i korporacjach zarówno w Polsce jak i poza granicami naszego kraju co sprawia, ze doskonale radzi sobie we współpracy z pracownikami średnich oraz dużych korporacji.
Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, z zawodu pedagog, instruktor, konsultant, trener umiejętności miękkich, handlowiec. Absolwent studiów podyplomowych Psychologii Zachowań Społecznych na Uniwersytecie Śląskim, studiów podyplomowych z zakresu Nowoczesnych Narzędzi Zarządzania na Politechnice Śląskiej oraz Lean Management na Wyższej Szkole Biznesu. Jest dyplomowanym trenerem i absolwentem projektu „Profesjonalny Trener – Rozwój warsztatu szkoleniowego”.
Ireneusz Wolski- Członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju
Ekspert w dziedzinie budowania pozycji lidera, sztuki prezentacji i perswazji a także komunikacji i efektywności. Specjalizuje się w szkoleniach i coachingach biznesowych, rekrutacji i selekcji, zarządzaniu kompetencjami, ośrodkami ocen i rozwoju.
Ukończył Politologię na Uniwersytecie Śląskim oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jagiellońskim. Certyfikowany konsultant i trener Herrmann Brain Dominance Instrument.
Od ponad 15 lat realizuje projekty doradcze i szkoleniowe. Doświadczenia zawodowe zdobywał m. in. jako konsultant i trener międzynarodowej firmy doradczej Ernst&Young. Wcześniej profesjonalnie zajmował się sprzedażą pełniąc m.in. funkcję Regionalnego Dyrektora Sprzedaży, zajmował się również windykacją oraz marketingiem. Obecnie pełni również funkcję Członka Zarządu w Brainstorm Group.
Jacek Cymerman – Ekspert ds. rozwoju kompetencji miękkich i zarządzania projektami
Absolwent Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej, ukończył Studia Podyplomowe „Psychologia w zarządzaniu” oraz „Public relations” na Akademii Ekonomicznej w Katowicach, szkołę Trenerów Biznesu oraz Szkołę Coachów Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego wg standardów ICF.
W swojej praktyce zawodowej zajmował się sprzedażą usług finansowych i telekomunikacyjnych oraz zarządzaniem projektami szkoleniowymi.
Posiada 12 letnie doświadczenie zdobyte w pracy z grupami sprzedażowymi oraz menedżerskimi w różnych branżach, jako sprzedawca, trener, coach. Jego zainteresowania zawodowe koncentrują się przede wszystkim wokół nowoczesnych metod i technik sprzedaży i obsługi Klienta, jakości obsługi Klienta, zarządzania zespołem, technik negocjacji oraz coachingu i motywowania. Doskonale sprawdza się we wdrażaniu standardów sprzedaży oraz standardów pracy, budowania systemów rozwojowych i adaptacyjnych, wdrażaniu programów coachingowych i motywacyjnych oraz w projektowaniu szkoleń „szytych” na miarę potrzeb Klienta.
Od 6 lat projektuje i prowadzi szkolenia dla menedżerów. Specjalizuje się szczególnie w temacie motywacji i automotywacji. Koncentruje się na budowaniu zaangażowania pracowników w oparciu o aktualne badania dot. tego tematu.
Wymagane dokumentyWymagane dokumenty:
- Formularz zgłoszeniowy
- Kopia dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia
Studia są prowadzone w systemie zaocznym. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, średnio co dwa tygodnie.
Informacje dodatkoweRekrutacja prowadzona jest dwa razy w roku w terminach:
- czerwiec-wrzesień – Rekrutacja na semestr zimowy
- styczeń-luty – Rekrutacja na semestr letni