ul. Sterlinga 26, pokój K 019
90-212 Łódź
42 29 95 637
42 29 95 633
42 63 15 039
ckp@ahe.lodz.pl
Myślenie projektowe – desing thinking w biznesie i edukacji to kierunek skoncentrowany na rozwoju umiejętności uczestników w zakresie kreatywnych metod projektowania usług i produktów oraz wykorzystywanie ich w prowadzeniu biznesu. Celem kształcenia jest przedstawienie uczestnikom szerokiej perspektywy i kontekstu w jakim funkcjonujemy w XXI w tak, aby mogli świadomie kreować nowoczesne produkty i innowacyjne usługi z uwzględnieniem specyficznych potrzeb klienta. Absolwenci kierunku będą potrafili świadomie pracować projektowo na poszczególnych etapach procesu desing thinking, budować satysfakcjonujace relacje z klientami oraz wykorzystywać te kompetencje jako trener, moderator czy przedsiębiorca. Dzięki tym studiom będziesz potrafił wykreować innowacyjne i ponadstandardowe rozwiązania, wygrywające i odnoszące sukces na rynku.
AdresaciNa studia zapraszamy osoby posiadające ukończone studia I lub II stopnia zainteresowane tematyką myślenia projektowego i desing thinking.
Kierunek szczególnie polecamy:
- pracownikom działów marketingu i promocji,
- właścicieli firm,
- edukatorom i trenerów,
- oraz osobom zainteresowam kreatywnymi metodami pracy, budowaniem relacji z klientami i projektowaniem nowoczesnej oferty usług.
W programie m.in:
MODUŁ I – ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I INTERPERSONALNYCH
- Warsztat integracji i komunikacji
MODUŁ II – KREATYWNOŚĆ CZŁOWIEKA
- Teoria kreatywności
- Podstawy kreatywności. Działania twórcze.
MODUŁ III – MARKETING I TRENDY
- Marketing oparty na wiedzy i wartościach
- Analizy trendów
MODUŁ IV – PROJEKTOWANIE USŁUG I PRODUKTÓW
- Desing Thinking – praktyczny kurs dla innowatorów
- Projektowanie strategiczne/service design
- Customer Journey – projektowanie ścieżki klienta
MODUŁ V – MODELE BIZNESOWE I STRATEGIA
- Budowanie strategii firmy
- Modele biznesowe
- Budowanie kultury organizacyjnej
MODUŁ VI – MARKA OSOBISTA / VISUAL THINKING
- Budowanie marki osobistej
- Myślenie wizualne – visual thinking
MODUŁ VII – ŚWIADOMOŚĆ MARKI / MEDIA
- Budowanie świadomości marki
- Współpraca z agencjami, public relations
- Media społecznościowe – social media
MODUŁ VIII – ROZWÓJ I SKALOWANIE BIZNESU
- Finansowanie, współpraca, rozwój
- Ochrona własności intelektualnej
MODUŁ IX – SEMINARIUM PROJEKTOWE
KorzyściSłuchacze rozwijają w toku kształcenia myślenie projektowe oraz doskonalą umiejętność formułowanie projektów zarówno biznesowych jak i edukacyjnych z wykorzystywaniem metody metody Desing Thinking. Program kształcenia skonstruowany jest wokół rozwoju umiejętności i kompetencji słuchacza w zakresie:
- Odkrywanie potrzeb
- Projektowanie usługi i produktów
- Modeli biznesowych i strategii
- Kultura innowacji i zespołu
- Komunikacji i marketingu
- Rozwoju i skalowaniu biznesu
Cały proces kształcenia realizowany będzie w formule warsztatów i projektów kreatywnych i będzie się koncentrował wokół poszukiwania odpowiedzi wokół kluczowych pytań:
- Co konkretnie chcę zaoferować, sprzedać?
- Jakie są potrzeby odbiorców produktu?
- Jak można na tym zarobić?
- Jak zbudować zespół organizację, które zrealizuje te cele?
- Jak najlepiej pokazać mój produkt światu?
- Jak rozwijać produkt/przedsięwzięcie?
2 semestry - 200 h kształcenia
Opiekun merytorycznydr hab. Elżbieta Dul-Ledwosińska
Kadramgr Beata Michalska-Dominiak
Specjalistka ds. marketingu, brand manager, członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności, doświadczony moderator design thinking, trener, praktyk. Włącza się w wiele inicjatyw i projektów, w tym między innymi: Festiwal Myślenia Projektowego, Łódzkie Design Thinking BarCamp, Europejskie Forum Gospodarcze, Global Service Jam, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, Łódź Design Festival, Lodz Go! – Kreatywna Przedsiębiorczość, Biznes Up, Gdynia Design Days i wiele innych. Wierzy, że dzięki design thinking&doing można zaprojektować sukces i skutecznie budować przewagę w każdej dziedzinie.
dr hab. Elżbieta Dul-Ledwosińska
Adiunkt w katedrze sztuk pięknych, Prodziekan kierunku grafika Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Specjalność: grafika cyfrowa. Prowadzi przedmiot Grafika warsztatowa na kierunku grafika oraz zajęcia z obszaru sztuk wizualnych dla studentów wydziału humanistycznego i programu Erasmus+. Z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym współpracuje od 2007 r. prowadząc zajęcia na platformie e-learningowej. Pracownik merytoryczny w projektach międzynarodowych D-Think Design Thinking Applied to Education and Training oraz CCIC Creative Communities Igniting Change. Dorobek w zakresie grafiki artystycznej, udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce i zagranicą.
mgr Gabriela Borowczyk
Trener i coach specjalizujący się w rozwijaniu kompetencji myślenia wizualnego i kreatywności, sketchnoter, twórca i niestrudzona propagatorka FLIPOWANIA. Zajmuje się także rozwojem kompetencji trenerskich i menadżerskich, a przede wszystkim budowaniem marki osobistej. Twórca kart ARCHETYPÓW MARKI – narzędzia pracy dla coachów i trenerów. Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachów Biznesu Akademii SET. Ukończyła także filologię germańską na Uniwersytecie Szczecińskim oraz marketing w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie. Przez kilkanaście lat pracowała jako dyrektor marketingu w międzynarodowych korporacjach.
mgr Lidia Mirowska
Pracuje jako nauczyciel akademicki i trener umiejętności miękkich prowadzi szkolenia i zajęcia warsztatowe z zakresu komunikacji, autoprezentacji, integracji i negocjacji w biznesie, oparte na autorskich scenariuszach. Z zainteresowaniem śledzi trendy w edukacji, wprowadzając na swoich zajęciach elementy dydaktyki twórczości, pracy kreatywnej oraz myślenia projektowego. Zawodowo związana również z Polskim Uniwersytecie Wirtualnym, jako koordynator ds. jakości studiów zdalnych. Prowadzi szkolenia z zakresu obsługi platformy zdalnego nauczania dla kadry dydaktycznej oraz studentów. Wspiera użytkowników platformy w usprawnianiu kanałów komunikacji. Certyfikowany przez Stowarzyszenie e-learningu akademickiego metodyk zdalnego nauczania oraz e-nauczyciel.
Praktyk e-marketingu, od 12 lat w zawodzie. Absolwent Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (Politologia, marketing polityczny) oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Marketing Internetowy). Na co dzień zajmuje się obecnością marek w Internecie m.in. social media, SEM, e-commerce, analityka webowa, projektowanie stron www. Od 8 lat zarządza zespołami odpowiedzialnymi za wizerunek marek w sieci. Od 3 lat jako kierownik referatu e-promocji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego odpowiada za promocję województwa w Internecie z wykorzystaniem metody design thinking.
Wymagane dokumenty- podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- formularz zgłoszeniowy
Zajęcia prowadzone będą metodą warsztatów i projektów. Zjazdy organizowane będą co dwa tygodnie w soboty i niedziele.
Informacje dodatkoweRekrutacja prowadzona jest dwa razy w roku w terminach:
- czerwiec-wrzesień – Rekrutacja na semestr zimowy
- styczeń-luty – Rekrutacja na semestr letni