Termin | Miejsce | Czas trwania | Koszt |
---|---|---|---|
Czerwiec 2022 | on-line | 16 godzin | 2790 zł / uczestnik |
Scrum to uproszczone ramy postępowania, które pomagają poszczególnym osobom, zespołom i organizacjom wytwarzać wartość poprzez adaptacyjne rozwiązywanie złożonych problemów
Szkolenie dedykowane jest dla obecnych Scrum Masterów, jak i osób chcą pełnić rolę Scrum Mastera, dla Właścicieli Produktu, kierowników projektów, produktu, liderów zespołów deweloperskich oraz deweloperów, a także do menedżerów działów, departamentów i zespołów, pragnących:
Poznać i efektywnie stosować framework Scrum i jego elementy
Zwiększyć efektywność i skuteczność swoich działań i projektów, dzięki zastosowaniu zasad i praktyk zwinnych.
„Szkolenie NIE JEST oficjalnym przygotowaniem pod certyfikację Professional Scrum Master™ I (PSM I) organizacji Scrum(.)org. NIE JEST w żaden sposób powiązane ze znakami towarowymi Scrum(.)org, które są zarejestrowane w Biurze Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych oraz w innych krajach.”
- Uczestnik pozna główne założenia filozofii AGILE
- Dowie się czym jest SCRUM, pozna jego filary i wartości
- Pozna role i odpowiedzialności w SCRUMie
- Pozna wydarzenia w SCRUM, ich cel i przebieg
- Wejdzie w rolę uczestnika wydarzeń
- Pozna zasady związane z egzaminem
- Przećwiczy rozwiązywanie pytań w stylu pytań certyfikujących
I. Czym jest Agile?
Czym jest Agile, oraz czym nie jest?
Skąd Agile w IT? – krótka historia rozwoju komputerów i geneza Manifestu Agile
Manifest, filozofia i pryncypia Agile – główne postulaty sprawności
Zdrowy rozsądek ponad wszystko – zasady uzupełniające Manifest Agile
II. Metodyka SCRUM
Filary i wartości SCRUM
Artefakty SCRUM: Product Backlog, Sprint Backlog, Przyrost
Role w SCRUM: Product Owner, Scrum master, Deweloperzy
Iteracyjność w SCRUM – podejście przyrostowe
Zobowiązania i odpowiedzialności w SCRUM
Sprint jako jednostka pracy w SCRUM Sprintu,
Wydarzenia w SCRUM: Planowanie Sprintu, codzienny SCRUM, Podsumowanie
Sprintu, Retrospektywa Sprintu
III. Zasady tworzenia wymagań wg zwinnej filozofii
Product Backlog
Pisanie Historyjek – (User stores) Kryteria akceptacji potrzeb i oczekiwań Klientów
i użytkowników
Definition of Ready, czyli kryterium gotowości do wykonania pracy (realizacji
Historyjki) Definition of Done, czyli kryterium ukończenia
IV. Realizacja sposobu szacowania złożoności zadań w SCRUM
Estymowanie pracy
Story Points, czyli szacowanie w punktach
Velocity i korzystanie z danych historycznych
V. Przygotowanie do egzaminu Scrum Master
Zasady związane z egzaminem
Framework Scrum Guide 2020
Dobre praktyki
Pytania w stylu pytań certyfikujących
Kurs kończy się egzaminem wewnętrznym.
Uczestnicy otrzymują hologramowany certyfikat oraz zaświadczenie AHE z informacją o wyniku egzaminu